י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

אור ירוק והמרכז האקדמי שערי מדע ומשפט ערכו כנס בנושא אופניים חשמליים

עו"ד יניב יעקב, מנהל תחום מדיניות ציבורית בעמותת אור ירוק, אמר בכנס: "על מדינת ישראל לדאוג להסדרה מלאה של כלל כלי הרכב החשמליים, תשתיות מתאימות, חינוך ואכיפה אפקטיבית של החוק בנושא"

אור ירוק והמרכז האקדמי שערי מדע ומשפט ערכו כנס בנושא אופניים חשמליים


ביום רביעי ה-25 בנובמבר, התקיים כנס בנושא אופניים חשמליים, ביוזמה משותפת של המרכז האקדמי שערי מדע ומשפט ועמותת "אור ירוק". בכנס השתתפו עו"ד יניב יעקב, מנהל תחום מדיניות ציבורית בעמותת "אור ירוק" וקטיה שוורצמן, מרצה ויועצת לניהול סיכונים בביטוח כללי, בנוכחות כ-150 סטודנטים ואנשי אקדמיה. הכנס התקיים במרכז האקדמי שערי מדע ומשפט, בהוד השרון, בהנחיית ד"ר לימור עציוני, סגנית דיקאן המרכז האקדמי.

הכנס עסק בשאלת ההגדרה והאכיפה הנלוות לאופניים החשמליים, ובהמשך בסוגיית הביטוח, במקרה של פגיעה בתאונה בה מעורבים אופניים חשמליים.
מהכנס עלתה תמונה עגומה על המצב החוקתי והביטוחי של כל תחום האופניים החשמליים בישראל. רוכב האופניים מסתכן גם בפגיעה בנזקי גוף וגם בפגיעה ברכוש,

עו"ד יניב יעקב, מנהל תחום מדיניות ציבורית בעמותת אור ירוק: "אופניים חשמליים הוכחו ככלי שמהווה סכנת חיים הן לרוכבים והן למשתמשי הדרך האחרים, בייחוד בקרב ילדים. על מדינת ישראל לדאוג להסדרה מלאה של כלל סוגי כלי הרכב החשמליים, תשתיות מתאימות, חינוך ואכיפה אפקטיבית של החוק בנושא. בנוסף, משרד התחבורה חייב להעלות את המודעות של ההורים לסכנות בפניהן עומדים ילדיהם, וכן את ההשלכות הכלכליות שעלולות להיגרם".

קטיה שוורצמן, מרצה ויועצת לניהול סיכונים בביטוח כללי: "רכיבה על אופניים חשמליים משולה לרולטה רוסית. בהיעדר נתונים סטטיסטיים וחוק מחייב בנושא, הביטוח חברות הביטוח מתקשות לאמוד את עלות הביטוח בעבור הכיסוי הנדרש, כתוצאה מכך במקרים רבים הרוכבים הבוגרים והוריהם של הרוכבים הצעירים חשופים לתביעות שעלולות להגיע גם למיליוני שקלים, דבר המעודד רוכבים שפגעו בהולכי רגל לברוח ממקום התאונה ולהפקיר את הפצוע בהיעדר אפשרות לביטוח מתאים. הכיסוי הביטוח היחיד לאחריות חוקית בגבולות אחריות סיברים ניתן למצוא רק לפי הפוליסות לביטוח אחריות חוקית כלפי צד שלישי ואחריות מעבידים לפי תנאי "ביט", כאשר הכיסוי הביטוחי מוגבל בדרך כלל לפגיעה במהלך הפעילות העסקית. יש להסדיר את הנושא בחוק באופן מידי, ועד אז בפסיקה של בית המשפט העליון".

על פי נתוני עמותת אור ירוק, המבוססים על נתוני משטרת ישראל, 98 ילדים בגילאים 14-0 נפגעו בתאונות בהן היו מעורבים אופניים חשמליים. עוד עולה מן הנתונים, כי 91% מסך הילדים שנפגעו רכבו על האופניים החשמליים.

ראוי לציין כי למרות הצהרות משרד התחבורה כי נושא הקורקינטים החשמליים יוסדר בחקיקה מתאימה, כשנה לאחר ההתחייבות, עדיין הדבר לא נעשה.
עמותת אור ירוק אופנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד