כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

"משתיקים את המחאה נגד חוק הגיוס"

נמשך המאבק נגד תיקון חוק הגיוס השבוע - 'הפלס' מפרסם הבוקר את דבריו של הגר"י קלמנוביץ' מבני ברק • חריף

"משתיקים את המחאה נגד חוק הגיוס"
לך


הגאון רבי ישראל יצחק קלמנוביץ', המזוהה עם רבני הפלג הירושלמי, מצטרף הבוקר (ו') למחאה נגד התיקון לחוק הגיוס שאושר השבוע בכנסת.

הפלס מפרסם את דברים שאמר הגרי"י קלמנוביץ' בשיחה לקבוצת אברכים שבאו לשמוע את דעתו בנושא - "כולם יודעים שההליכה לצבא בכל טצדקי ומסלול, זה איסור גמור, זה 'טרייף חזיר'. זה דבר ברור ופשוט, ואין בזה חידוש כלל. גם ידוע לכל שהצבא הוא 'בית תלמוד' לפריקת עול ולג' עבירות חמורות, גילוי עריות ושפיכות דמים וכפירה בעיקר.

"אך כעת אנו עומדים במצב הרבה יותר חמור, שכעת כל עיקר המטרה של השלטון הוא במטרה ברורה כדי לקלקל את החרדים, וכפי שהם אומרים שרוצים שאחרי שיהיו בצבא לא יחזרו ללמוד בכולל אלא ייצאו לשוק החופשי ואחר כך יהיו נעשים חילוניים, והם טורחים טרחות רבות בשביל זה. ולדאבוננו יש להם מסייעים משולי המחנה. הלא הם רוצים לשבור את המחיצות לפרוץ הגדרים והגבולות שבין היהדות החרדית לבין החילוניים.

"איך יתכן מצב כזה שיש מסיתים ומדיחים בריש גלי, שמפרסמים בכל מיני פרסום, שחושבים מחשבות אוון, באספות של 'גייסים' למיניהם - באיזה דרכים אפשר להרוס את הדת, וכולם שותקים, וכי אין זה פלא? הייתכן? היאך יתכן שראשי העם אינם זועקים מרה, ואדרבה משתיקים ומפרסמים שעכשיו אינו 'עת צרה היא ליעקב' כלל. אלא 'הכל מסתדר', ולא נותנים לזעוק, ומסתירים את ההסתר בתוך הסתר, ואותם דיינים ראשי עם בעלי שוחד 'החרדים' מצירים ומריעים ליראי חטא הזועקים מרה - כנגד אקדמיה או כנגד הצבא, כמה רודפים אותם, וכבר אסור למחות ולזעוק את האמת?!". תהה הרב.

הגרי"י קלמנוביץ' הוסיף ועקץ במשפט חריף - "וכל זה למה? - כי זה נגד 'המפלגה' שנעשה כמו 'עבודה זרה'!". הרב אף הוסיף ואמר כי מי שלא מצטרף למאבק נגד תיקון חוק הגיוס שעבר בתחילת השבוע, נחשב "עוזר ומסייע לאויב", כדבריו.
הרב קלמנוביץ' תיקון חוק הגיוס בני תורה הפלס הפלג הירושלמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד