י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

מהמטבח של אמהות מבשלות כשר - באהבה

והפעם ספיישל מתכונים לסלטים צבעוניים וקלים להכנה • מנה אחרונה קלילה וטעימה • הכי שמח במטבח כשעובדים שם שעות לקראת המלכה • שבת שלום

מהמטבח של אמהות מבשלות כשר - באהבה

 

 

הסלטים של חיה אלקריף
למטבוחה:
5 עגבניות מקולפות, 2-3 פלפלים חריפים ושום לפי הטעם. חותכים את העגבניות לקוביות קטנות, את הפלפלים לחתוך קטן או לקצוץ וגם את השום, הכל יחד לסיר עם שמן על אש נמוכה. מדי פעם לערבב ולמעוך (אני משתמשת במועך של פירה) עד שהכל נהיה יחסית רך ואחיד. מתבלים בפפריקה, מלח, ומוסיפים מעט שמן אם צריך.

שומר:
אני אוהבת אותו עם המון לימון והמון מלח ופלפל. חותכים לרצועות לאורך או לרוחב, שוטפים, סוחטים כ-3 לימונים, שמן בנדיבות, מלח, פלפל שחור ופלפל לבן.

תירס במיונז:
תירס משומר, 2-3 מלפפונים במלח, חצי גמבה. לחתוך את המלפפון חמוץ והגמבה לקוביות קטנות, , מוסיפים 3 כפות מיונז, מלח, פלפל ולימון.

חציל מטוגן:
טיגנתי בשמן עמוק פרוסות חציל חצויות (אחרי ששמתי על נייר סופג עם מלח להוציא מרירות ולספוג נוזלים) אחרי הטיגון הוספתי רצועות גמבה קלויה ומקולפת, שיני שום כתושות ( כמות לפי הטעם) וכוסברה קצוצה. בקערה קטנה ערבבתי: מעט שמן, לימון, חומץ, פלפל שחור, פפריקה , כמון ומלח. שופכים על החצילים ומערבבים.

סלק:
שמן, חומץ(לא יותר מדי), לימון, מלח, פלפל, כמון, עלי פטרוזליה קצוצה ושיני שום פרוסות. מתבלת, טועמת ומתקנת טעמים לפי איך שאוהבים.

עגבניות שרי חריפות:
לטגן במעט שמן עגבניות שרי חצויות. כשהן רכות להוסיף פלפל חריף ושום לפי הטעם, לתבל במעט שמן זית, מלח ופלפל שחור.

חציל קלוי חריף:
חציל קלוי, חצי פלפל אדום קלוי, פלפל ירוק חריף מטוגן או קלוי (הכל מקולף כמובן) שום כתוש לפי הטעם: אני טוחת הכל במעבד מזון מטבלת במעט שמן, לימון מלח ופלפל. אפשר גם למעוך את החציל במזלג ולחתוך קטן את הפלפלים.

גזר מגורד:
לגרד 6-8 גזרים בחלק העבה של הפומפיה( הסכין) לתיבול: שן שום קצוצה, צרור כוסברה קצוצה, שמן בנדיבות, מלח, פלפל ולימון מ-2 לימונים.

חציל במיונז: חציל קלוי(על האש או בתנור) לרסק במעבד מזון או ביד. לתיבול: כ 2-3 שיני שום כתושות, מעט לימון, מלח פלפל שחור ו כ-3 כפות מיונז.



 

קרמשניט / רויטל בדיחי
הכי קל ופשוט: בצק עלים אפוי, חתוך לקוביות.
המילוי: שמנת מתוקה עם פודינג וחלב. מלעלה גנאש- שמנת עם שוקולד מריר.



 

קישורים:
אמהות מבשלות כשר בפייסבוק

מבשלות כשר מתכונים חרדיות שבת אוכל

 

מעוניינים לשתף אותנו במתכונים שלכם? שלחו אלינו לוואטסאפ 0583288642 או למייל [email protected] ואולי נעלה גם את המתכון שלכם.

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד