י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

שוחררו ארבעת החשודים בתקיפת הרב זמיר כהן

בית המשפט סירב לבקשת המשטרה, ושיחרר את ארבעת החשודים בתקיפת הרב זמיר כהן רב 'הידברות' למעצר בית • השופט: "מדובר במעשים קשים וחמורים"

שוחררו ארבעת החשודים בתקיפת הרב זמיר כהן
הידברות


השופט עידו דרויאן שיחרר למעצר בית את ארבעת החשודים בתקיפת ראש ארגון 'הידברות' הרב זמיר כהן ביום רביעי האחרון בבית הכנסת בתל אביב.

בדיון שנערך הבוקר בבית משפט השלום בתל אביב, ביקשה המשטרה להאריך את מעצרם של רחמים חודידה שברשותו נמצאו סכין וגז פלפל, מיכאל סקריצקי, משה לוי ורפאל אליהו, בחשד לתקיפה בצוותא, פציעה, התנהגות פרועה במקום ציבורי ותקיפה.

השופט ציין כי ללא ספק מדובר במעשים קשים וחמורים, אך "כלל לא ברור כי ניתן לקדם את החקירה" בימים הקרובים ולא קיבל את בקשת המשטרה להותירם במעצר. הארבעה שוחררו למעצר בית עד ליום חמישי הבא, כאשר כל אחד מהם צריך ערבות עצמית וצד ג' על סך 10,000 והפקדה של 4,000 ש"ח.

בנוסף הארבעה הורחקו מבית הכנסת 'היכל דוד' בדרום תל אביב, שם התרחשה התקיפה על פי החשד.

כבר בדיון הראשן היה נראה שהשופט אינו שבע רצון ממעצרם, ונעתר חלקית לבקשת המשטרה. הוא אף הורה למשטרה לעשות כל מאמץ לסיים את החקירה עד היום (ו'), ולהתייצב כשברשותה הצהרת תובע לקראת הגשת כתב אישום או בקשת שחרור.

עו"ד זאב לקט שמייצג את החשודים אמר בתום הדיון "מרשיי הגיעו להרצאה שנשא הרב זמיר כהן כדי להביע בפניו את מחאתם בשם חופש הביטוי. אני שבע רצון מהחלטת בית המשפט שקיבל את מלוא טענותינו והורה על שחרורם".


תיעוד בו נשמעים הצעקות מרגע התקיפה - "תעזוב את הרב", "תתפסו אותם", "הוא דפק את הקסדה, הוא לא נורמלי זה לא הגיוני שהוא יהודי".

כזכור, על פי העדויות שהגיעו ל'בחדרי חרדים', לקראת סיום ההרצאה שמסר הרב זמיר כהן, נכנסו לבית הכנסת ארבעה אנשים, שנראה היה שבאו לבקש את ברכת הרב. למרבה התדהמה הם תקפו את הרב ואת עוזריו באלימות פיזית ומילולית קשה.

שוטרי תחנת 'שכונות' שהוזעקו למקום עצרו את החשודים, תושבי צפת, בני ברק ושניים מירושלים. הם הובאו לדיון בבקשת מעצרם לראשונה ביום רביעי. אז, כאמור, בית המשפט האריך את מעצרם עד ליום שישי. היום שוחררו למעצר בית.
זמיר כהן אמנון יצחק תקיפה עולם התשובה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד