י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

שוטר מג"ב נדקר בליל שבת, סוכל פיגוע בשומרון

ערבי בן 16 התנפל בליל שבת על שוטר מג"ב בנהריה ודקר אותו • מצבו קל • הדוקר נלכד לאחר מצוד וטוען: הרקע פלילי • הבוקר סוכל פיגוע במחסום בקעות • צפו בתיעוד

שוטר מג"ב נדקר בליל שבת, סוכל פיגוע בשומרון


גל טרור גם בשבת: לוחם משמר הגבול, נדקר בליל שבת בנהריה על ידי ערבי בן 16, כך גם סוכל היום (שבת), פיגוע במחסום בקעות.

ערבי ישראלי בן 16, דקר בליל שבת לוחם של משמר הגבול בשדרות הגעתון בנהריה. המקרה כולו תועד במצלמות האבטחה, שם ניתן להבחין בקרב מגע ישיר ואישי בין הדוקר לנדקר. התיעוד מציג כיצד מסתער הדוקר על השוטר מאחור. השוטר נאבק בו במשך דקה ארוכה, עד שאדם נוסף מתערב.

הלוחם, ערבי נוצרי בן 37, המשרת בירושלים היה בדרכו לביתו בצפון, כאשר הנער התנפל עליו ודקר אותו. צוות מגן דוד אדום למקום פינה אותו לבית החולים בעיר כשמצבו מוגדר קל והוא סובל מפציעות דקירה בפלג גופו העליון.

הדוקר, נמלט מזירת הדקירה. השוטר פונה במצב קל עד בינוני לבית החולים הממשלתי בנהריה, שם מצבו הוגדר קל.


צילום: הדקירה בנהריה.

בעקבות מנוסתו של הדוקר, הוקמו מחסומים רבים על מנת לאתרו, ולאחר מספר שעות נעצר. בחקירתו אצל חוקרי מחלק המיעוטים של ימ"ר מחוז חוף טען כי הרקע אינו לאומני - אלא וויכוח שהתנהל בינהם. החקירה מתנהלת בשיתוף פעולה עם חוקרי השב"כ.

מהמשטרה נמסר כי טרם נקבע אם מדובר בארוע על רקע לאומני או על רקע פלילי. הערב יובא הקטין לבית המשפט שם תבקש המשטרה להאריך את מעצרו.

ידידיה חזן מנהל מרחב אשר ב'איחוד הצלה' מספר: "במהלך סעודת שבת מתנדבי איחוד הצלה הוזעקו לארוע דקירות, המתנדבים שהגיעו ראשונים לזירה, טיפלו באיש כוחות הביטחון שנפגע במספר דקירות בפלג גופו העליון ופונה ע"י ניידת טיפול נמרץ לבית חולים. כוחות גדולים של משטרה וצבא נכחו במקום".

פאראמדיק מד"א עופר בנסל שטיפל באירוע: "כשהגענו למקום ראינו גבר כבן 37 בהכרה מלאה, הוא התהלך וסבל מפצעי דקירה בפלג גופו העליון. העלנו אותו מיד לניידת טיפול נמרץ והענקנו לו טיפול רפואי שכלל עצירת דימום, תוך פינוי מהיר לבית החולים כשמצבו מוגדר בינוני ויציב".

המחבל טוען שלא דקר את הלוחם ממניע לאומני וכי היה בינו ובין החייל ויכוח קודם. החייל מכחיש זאת, כך גם לפי תיעוד מצלמות האבטחה נראה שהצעיר התנפל על החייל ללא התגרות מוקדדמת.

החשוד בדקירה הועבר לידי חוקרי מחלק המיעוטים של ימ"ר מחוז חוף . החקירה מתנהלת בשיתוף פעולה עם חוקרי השב"כ . באשר למניע טרם נקבע אם מדובר בארוע פח"עי או אחר. הנושא מצוי בחקירה. הערב עם צאת השבת יובא הקטין להארכת מעצרו בבימ"ש חיפה.

הבוקר (שבת) אירע מקרה נוסף. מחבלת בת 21 שהגיעה למחסום בקעות שבאזור שכם במטרה לדקור חיילים, אך ללא הצלחה. היא נעצרה על ידי כוחות הביטחון שהיו במקום ומנעו ממנה להוציא לפועל את הפיגוע.

המחבלת, מרים צואפטה הועברה לחקירה.

הורסים בתים
במהלך ליל שבת פעלו כוחות צה"ל למיפוי הנדסי של שני בתי מחבלים שביצעו פיגועים במהלך היממה שקדמה לה.

בכפר ביר נבאלא, פעלו כוחות מגדוד "קדם" יחד עם כוחות הנדסה של חטיבת "בנימין" למיפוי ביתו של המחבל פאדי חציב שדרס ופצע אתמול שני חיילי צה"ל באורח קל-בינוני בפיגוע דריסה סמוך לכפר אדומים.

בבית אומר, פעלו כוחות מגדוד "שמשון" יחד עם כוחות הנדסה מחטיבת "עציון" למיפוי ביתו של המחבל עמר ערפאת עיסא זעקיק שדרס ופצע ביום שישי שני קציני צה"ל וארבעה חיילים באורח בינוני וקל בפיגוע דריסה בכניסה לכפר.

במהלך הפעילות התפתחה הפרת סדר אלימה במקום שכללה יידוי אבנים, השלכת בקבוקי תבערה ומטעני צינור לעבר הכוחות. הכוחות השיבו באמצעים לפיזור הפגנות והמשיכו בפעילות שהסתיימה ללא אירועים חריגים נוספים.
טרור סכינים משטרה נהריה צפון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד