כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

סערה: "אובמה נחשף לעולם המוסלמי"

ח"כ מייקל אורן על נשיא ארה"ב: "אובמה נכנס עם השפעת עולם שונה - הוא נחשף לעולם המוסלמי ולערכיו"

צילום: גדעון מרקוביץ
צילום: גדעון מרקוביץ


שגריר ישראל בארה"ב לשעבר, ח"כ מייקל אורן אמר היום (שבת), כי "אובמה הושפע מהרקע האיסלאמי שלו".

במהלך שבת תרבות בבאר שבע אמר אורן: "אובמה נכנס עם השקפת עולם שונה ממה שהכרנו בעבר אבל מאוד מגובשת. והשקפת עולם שנובעת מאוניברסיטאות אמריקאיות ואני מכיר את השקפת העולם הזו. יש התלבטות בנוגע לשימוש בכוח. יש הושטת יד לעולם המוסלמי, ריחוק מסוים מישראל במישור המדיני וחיבוק במישור הצבאי וזה השקפת עולם.

"הוא נחשף לעולם המוסלמי. יש לו הערכה (לעולם הזה) וגם אותם ערכים ועקרונות שהוא ספג באווירה האוניברסיטאית בארה"ב".

"זה גם העידן החדש", המשיך, "גם אובמה שדיבר על רצח של הכתבים בשארלי הבדו והיהודים בחורף הוא אומר כמה קיצוני רדיקלים נכנסו לדלי (מכולת) וירו באופן רנדומלי בכמה ברנשים - אז הברנשים זה לא יהודים והמפגעים זה לא גיאהדיסטים".

בעקבות הסערה שעוררו דבריו הוסיף אורן ופרסם הודעה: "היום במהלך ראיון ב"שבת תרבות" בבאר שבע התבקשתי להסביר את השקפת עולמו של הנשיא אובמה. תפיסת עולמו עוצבה בין היתר בנעוריו ממגע עם האסלאם - מגע שהוא בעצמו העיד עליו בספריו והיא הושפעה מהלך הרוח בקמפוסים האמריקאים.

"הושטת היד לעולם המוסלמי, הרתיעה משמוש בכוח צבאי וחוסר ההבחנה בין בנייה בגבעה הצרפתית לאיתמר הייתה קוראת תיגר על כל ממשלה בישראל.

"חשוב לציין", הוסיף, "שאני גם שיבחתי את השיתוף הפעולה הביטחוני ההדוק בין ישראל לבין ארה"ב בראשותו של אובמה. חובתינו להכיר בזכות של כל מימשל לגבש השקפת עולם שונה משלנו. אני דוחה מכל וכל את הטענה שתקפתי את הנשיא אובמה - יש כאן ניסיון ציני לעשות כותרת מניתוח מפוקח ואחראי".
אורן אובמה צבא גבעה צרפתית בטחון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד