כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

פצוע קל בפיגוע דקירה בשער שכם בירושלים

שוטר נפצע בינוני לאחר שצעיר פלסטיני חמוש בסכין התנפל עליו וניסה לדוקרו • המחבל נורה וחוסל

זירת הפיגוע ברחוב הגיא
זירת הפיגוע ברחוב הגיא


הטרור מכה שוב - מחבל פלסטיני שלף סכין ודקר שוטר ברחוב הגיא בעיר העתיקה סמוך לשער שכם, חבריו של השוטר שהיו במקום פתחו באש לעבר המחבל וניטרלו אותו - בהמשך מת מפצעיו.



הפיגוע אירע בשעת בוקר מוקדמת. פלסטיני בן 38 חמוש בסכין ניסה לדקור שוטר מג"ב בן 20 ברחוב הגיא בסמוך לשער שכם, ופצע אותו באורח בינוני, צוותי מד"א ואיחוד הצלה חשו לעבר השוטר הפצוע, העניקו לו טיפול רפואי ראשוני ופינו אותו לבית חולים הדסה עין כרם בעיר.

המחבל נורה על ידי כוח משטרה שעמד במקום, נפצע ונהרג. בחיפוש על גופו של המחבל נתפסה סכין נוספת.

חובש רפואת חרום במד"א יגאל מזרחי שהגיע למקום עם הטרקטורון של מד"א שנע בסימטאות העיר העתיקה, סיפר: "הגעתי ככונן מד"א עם הטרקטורון של מד"א לרחוב הגיא סמוך מאוד למקום הפיגוע שבו נהרגו נחמיה לביא ואהרון בנט, שם ראיתי צעיר כבן 20 יושב בהכרה מלאה, הוא סבל מפצע דקירה בפלג גופו העליון.

"העלנו אותו לטרקטורון תוך שאנחנו מעניקים לו טיפול רפואי שכלל עצירת דימום ופינינו אותו לניידת טיפול נמרץ של מד"א שהמתינה לנו בשער שכם ופינתה אותו לבית חולים כשמצבו מוגדר קל עד בינוני ויציב".

בתגובה לדקירה, תוקף ועד תושבי העיר העתיקה את משטרת ישראל ואומר - "ניסיון הדקירה בשער שכם הוא תוצאה ישירה של אוזלת ידה של המשטרה ודילול הכוחות שביצעה בשבוע האחרון.

"במקום למגן את עצמנו לדעת עם פיל לבן בדמות מגנומטרים, יש להחזיר בדחיפות כוחות בטחון נוספים לעיר העתיקה על מנת להבטיח את ביטחוננו שהפך להפקר".

בתוך כך, חיילי צה"ל, השב"כ והמנהל האזרחי פשטו הלילה על תחנת הרדיו "דרים" שבחברון והחרימו ציוד טכני ומשדרים - כך נמסר מדובר צה"ל. במערכת הביטחון טענו כי הפעולה נעשתה בעקבות שידורי הסתה שהושמעו בתחנת הרדיו, מוקדם יותר דיווחו הפלסטינים כי להנהלת התחנה ניתן צו סגירה עד לחודש מאי.

במהלך הלילה עצרו כוחות צה"ל, שוטרי מחוז ש"י ולוחמי מג"ב באיו"ש 15 מבוקשים. 11 מהמבוקשים שנעצרו חשודים במעורבות בפעילות טרור עממי ובהפרות סדר אלימות לעבר אזרחים וכוחות הביטחון, המבוקשים הועברו לחקירה.

בנוסף, במהלך סריקות אמל"ח בחברון, חשפו לוחמי גדוד "צבר" של חטיבת גבעתי נשק ארוך מסוג M-16, אקדח ותחמושת.

הסכינים מזירת הפיגוע




פיגוע דקירה שער שכם ירושלים טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד