י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

שנה ראשונה - עם כלכלה נבונה

זוג צעיר מתחיל את חייו החדשים לרוב בלי ידע מוקדם על ניהול כלכלי נכון • הנה כמה טיפים שיעזרו לכם

שנה ראשונה - עם כלכלה נבונה


החתונה הסתיימה בשעה טובה, ימי השבע ברכות חלפו ביעף, ואתם מתחילים במלאכת הקמת בית נאמן בישראל. בין יתר התפקידים החדשים שלכם, אתם מוצאים עצמכם מתמודדים עם הסוגיה הכלכלית. כן, כן, החל מהיום הנכם אחראים להתנהלות כלכלית נבונה של הבית החדש.

בטור שלפניכם מספר עצות שיסייעו לכם בתכנון יעיל של המשך חייכם בצורה כלכלית נכונה, ואף יחסכו לכם כסף – דבר משמעותי מאוד למי שרוצה להתנהל נכון גם מבחינה פיננסית.

הטיפול במתנות מהאורחים

לאחר ספירת הכספים וביצוע רישום מסודר – מה הביאה הדודה מהצפון והגיס מאמריקה – הגיעה העת לחשוב על ההפקדה. תחילה, מומלץ לחלק את הכספים למזומן ולהמחאות. זוגות רבים מגיעים לסניף הבנק עם 'סלט' של המחאות מבולבלות והתהליך בסניף הופך לעיתים למביך עבור כולם. מומלץ לבצע עוד בבית הפרדה פשוטה בין המחאות, שתאריך הפירעון שלהן הוא ליום החתונה, לבין כאלו שהן דחויות. את ההמחאות הדחויות מומלץ לשמור במקום בטוח בבית, ולרשום את תאריך הפירעון ביומן, כדי שתוכלו להפקידן בזמן.

זה גם הזמן להסביר בקצרה על תהליך הפקדת ההמחאות ומשמעות “שם המוטב” והמושג “היסב”. כפי שרשום על עמדות ‘לאומי דיגיטל’, יש צורך לוודא התאמה בין שם המוטב לבין ההיסב.

המחאה שנכתבה עבור הכלה, צריכה להיות מוסבת עם חתימתה ומספר החשבון מאחור. המחאה שנכתבה עבור החתן צריכה להיות מוסבת עם חתימת החתן ומספר החשבון מאחור. המחאה שנכתבה עבור שניהם, צריכה להיות עם חתימה של שניהם ומספר החשבון מאחור. המחאה שנכתבה עבור ההורים המחתנים, צריכה להיות מופקדת בחשבון ההורים עם חתימתם ומספר החשבון שלהם.

זוגות שמתחתנים, בעלי חשבון בלאומי או כאלה שפותחים חשבון חדש, נהנים מפטור מעמלת הפקדת המחאות וטיפול במזומנים בחתונה.

אם נותרו לכם יתרות חיוביות בחשבון, מומלץ להפקידם בתוכניות המותאמות לצרכיכם וליהנות מריבית עבור הכספים. גם אם לא נותרו לכם עודפים מהחתונה, עכשיו, כאשר אתם שניים, צריך לחשוב קדימה על שלל מאורעות החיים – ולהתחיל להיערך לקראתם. זה הזמן לסגל תרבות חדשה ולפתוח הוראת קבע לחיסכון משותף, שישמש אתכם בעתיד.

תכנון פיננסי לאחר החתונה

אם עד היום ההתנהלות הפיננסית של כל אחד מכם הייתה נפרדת וההתנהלות נקבעה בעיקר על ידי ההורים, הרי שלאחר החתונה, מדובר בתא כלכלי משותף. כל החלטה כלכלית שמתקבלת היא משותפת וצריכה להתקבל בדו שיח, תוך שימת דגש על סעיפי התקציב השונים.

ניהול ערני של החשבון

חשבון בשניים אומר הוצאות בשניים, כרטיסי אשראי בשניים והכנסות בהתאם, אך הדבר הכי חשוב הוא מעקב. מומלץ ורצוי, שלפחות אחד מבין בני הזוג ינהל את החשבון באופן שוטף, יבדוק את חיובי כרטיסי האשראי, הוראות הקבע וההמחאות. כדאי לעשות זאת על מנת לוודא, שאכן כל החיובים תואמים את ההוצאות בפועל, ושאין טעויות, שיכולות לקרות, לעיתים, בחברות השונות.

בנוסף, מומלץ להשתמש ב-“כלי לניהול תקציב“, אשר פותח בבנק לאומי ומאפשר לכם מעקב אחר ההוצאות וההכנסות שלכם. שימוש בכלי זה יאפשר לכם לדעת בכל עת מה מצבכם, על מה בדיוק אתם מוציאים כסף, ובמקרה שיש צורך בכך – איפה ניתן לקצץ.

בניית תוכנית ליעדים עתידיים

כאשר מדובר בבניית תוכנית עתידית למשפחה, ראשית יש להגדיר מה הם היעדים אותם אנו רוצים להשיג, כמו רכישת דירה, חיסכון לילדים וכו'. לאחר שביררנו והסכמנו מה אנחנו רוצים – הגיע הזמן לממש. את זה עושים באמצעות אותו כלי לניהול תקציב, שהכרנו בסעיף הקודם, ושימוש ב”תוכנית החלומות”. המערכת יודעת לנווט את ההוצאות שלנו לחיסכון הנדרש, על מנת שנוכל בעתיד לממש את היעדים שהצבנו לעצמנו.

נשמע מסובך? מאתגר? בניית תא כלכלי מצליח ויציב שקולה לבניית עסק מצליח. ככל שתעברו בהקדם לתזרים חיובי, כך תוכלו לפתח את “העסק” ולהגשים את חלומותיכם בהקדם. בהצלחה ושוב מזל טוב !
שנה ראשונה חשבון מתנות זוג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד