כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

נקמת כחלון: 100 מיליון שקל לירושלים

הממשלה אישרה את תוכניתו של שר האוצר לסיוע לעסקים בירושלים, במסלול שיעקוף את ראש העיר ניר ברקת

כחלון. צילום: פלאש 90
כחלון. צילום: פלאש 90


הנקמה של כחלון בברקת אושרה בממשלה: הממשלה אישרה הבוקר (א) תכנית לחיזוק חוסנה הכלכלי של ירושלים בהיקף של 100 מיליון ש"ח, כפי שהגישו שר האוצר משה כחלון, השר לענייני ירושלים ומורשת זאב אלקיו ושר התיירות יריב לוין.

כזכור, בחודש האחרון יצא ראש העיר ירושלים בקמפיין רחוב ענק נגד שר האוצר משה כחלון בטענה כי הוא מנותק מצרכי העיר, לאחר שהאחרון סירב להגדיל את תקציב עיריית ירושלים במאות מיליוני שקלים כדרישת ברקת. בתגובה החליט כחלון לעביר את תקציב התוספת עבור ירושלים למשרד לענייני ירושלים בראשות זאב אלקין, ובכך 'נקם' בברקת על הקמפיין כנגדו.

התכנית תתוקצב בכ-100 מיליון ש"ח בחודשים הקרובים ותכלול את הצעדים הבאים: פיתוח המגזר העסקי בירושלים - באמצעות הרשות לפיתוח ירושלים יוקצו כ-70 מיליון ש"ח עבור חיזוק עסקים קטנים ובינוניים. בנוסף, יוקצו 5 מיליון ש"ח לטובת קרן הלוואות ייעודית לעסקים קטנים, שתופעל יחד עם הסוכנות היהודית ותייצר הלוואות בתנאים נוחים לעסקים בירושלים בסכום כולל של למעלה מ-40 מיליון ש"ח.

עידוד תעשיית התיירות בירושלים - במסגרת התוכנית יוקצו כ-20 מיליון ש"ח לטובת פעילות שיווק ממוקדת של ירושלים לתיירות נכנסת וחיזוק תיירות הפנים ואירועי תרבות בעיר כדי להביא קהלים נוספים לירושלים.

חיזוק מעמדה של ירושלים כעיר אקדמיה - במטרה להגדיל את מספר הסטודנטים שלומדים בעיר יוקצו למעלה מ-11 מיליון ש"ח.

סיוע בתשלומים לבעלי העסקים - ההחלטה מציינת את ההנחיות שמוציא ראש רשות המיסים באשר למתן הקלות משמעותיות במחלקות הגבייה. בכלל זה פריסת חובות ותשלומים והקלות בצעדי האכיפה.

שר האוצר, משה כחלון, ציין: "היום אנחנו מחזקים את אזרחי ירושלים ואת העסקים הקטנים והבינוניים בעיר בימים לא פשוטים ואומרים להם – כולנו כאן למענכם. ירושלים בירתנו הנצחית, הייתה ונשארה בראש סדר העדיפויות הלאומי. בהחלטה זו אנו מוודאים כי כל התקציבים שאנו מעבירים ישרתו את תושבי ירושלים ויופנו לצרכים החיוניים ביותר של העיר".

חברת מועצת העיר ירושלים עינב בר, מחזיקת תיק העסקים הגיבה: "אני מברכת על ההחלטה להעניק סיוע כלכלי בגובה מאה מיליון ש"ח לעסקים הירושלמים במטרה למנוע את קריסתם, ומקווה כי התמיכה תוביל לפריחה מחודשת של העסקים בעיר. העסקים בירושלים חווים בשנה האחרונה מציאות כלכלית קשה מאז מבצע "שובו בנים", דרך "צוק איתן", "שומרי החומות", ועד להחרפה הביטחונית הנוכחית. כמחזיקת תיק העסקים, אני נמצאת בממשק תמידי עם בעלות ובעלי העסקים, אשר מדווחים על חשש אמיתי לעתידם.

"לאור זאת, הובלנו את המאבק להובלת סיוע ממשלתי יחד עם העסקים וגורמים נוספים, מתוך ההבנה כי מדובר בעתידה הכלכלי של העיר ועל כן יש לפעול במהירות הבזק כדי לייצב את כלכלת העיר. אני מברכת על ההחלטה להעניק סיוע כלכלי בגובה מאה מיליון ש"ח לעסקים הירושלמים במטרה למנוע את קריסתם, ולצד זאת סבורה כי ראוי שמנגנון הפיצוי יהיה פשוט יותר ויעניק שיפוי באופן יחסי לפגיעה, קריטריון הנעדר מהמנגנון הקיים. חרף זאת אני מברכת את השרים שפעלו בנושא, שר האוצר, משה כחלון, השר לענייני ירושלים, זאב אלקין ושר התיירות, יריב לוין, ומקווה כי התמיכה תוביל לפריחה מחודשת של העסקים בעיר".
ברקת כחלון תקציב ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד