י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

התוועדות בדובר שלום: וידאו היסטורי

דיון חסידי מעמיק וענייני חינוך והשקפה: צפו בשיחת הרבי מבעלזא וה'חוזר' החב"די רבי יואל קאהן

החוזר בביקור אמש בבית הרבי מבעלזא. צילום: א.מ.ש
החוזר בביקור אמש בבית הרבי מבעלזא. צילום: א.מ.ש


אמש (מוצ"ש) פורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים' ביקורו ההיסטורי של החוזר החב"די הגאון החסיד רבי יואל קאהן במעונו של האדמו"ר מבעלזא ברחוב דובר שלום בירושלים - לאחר שנות נתק ארוכות בין שתי החסידויות.

במשך שעה ארוכה ביקר החוזר בבית האדמו"ר מבעלזא, שביקש לשמוע על התייחסויות שונות של הרבי מחב"ד לעניינים שונים.

בתחילת הביקור אמר האדמו"ר: "קראתי את הסיפורים שנרשמו מפיכם. כשפתחתי את הספר, הסיפור הראשון שקראתי היה על החסיד של אדמו"ר האמצעי שהתאונן שנהייתה לו גאווה מכך שחזר חסידות, והרבי האמצעי ענה לו: א ציבעלע זאל פון דיר ווערן, אבער חסידות זאלסטו חאזערן".

האדמו"ר ביקש לשמוע מה דיבר 'החוזר' במעמד שהתקיים במוצאי שבת בבנייני האומה, הגר"י כהן חזר במשך כמה דקות על תמצית הדברים, האדמו"ר שאל מה יאמר בהתוועדות הגדולה בי"ט כסלו בבנייני האומה, והגר"י כהן אמר נושא מסוים על עניינה של תורת החסידות וביאר אותו דקות ארוכות. כן התעניין האדמו"ר מה הייתה הנקודה שהרבי מחב"ד היה מדבר כל שנה ביום הזה, והגר"י כהן אמר שהיה כל פעם מאמר על הפסוק 'פדה בשלום' וביאר אותו. האדמו"ר ביקש שיחזור על איזו שיחה של הרבי על פרשת וישלח או וישב, והחוזר אמר נקודה בשיחה על "מלאכים ממש".

'בחדרי חרדים' מגיש וידאו מהביקור. צילום: א.מ.ש.


הרבי מבעלזא כיבד את האורח ואת כל המלווים בכוסות תה. והתעניין ממתי בחב"ד מתחילים ללמוד חסידות, האם מגיל בחרות, נערות או ילדות? הגר"י כהן השיב: "קטן משיודע לדבר אביו מלמדו, תורה ציוה לנו משה מורשה קהילת יעקב…" והאריך לבאר כל מילה, ולסיום הסיק שמילדות כבר לומדים חסידות…

בהמשך שאל האדמו"ר האם יש סדר ואיזה חסידות מלמדים לילדים? החוזר השיב שילדים לומדים 'קונטרס ומעין' שקל להבנה. כשמתבגרים יותר לומדים תניא פרקים קלים וכן הלאה. בהמשך דובר על הקשר בין האדמו"רים מבעלזא זי"ע לאדמו"רי חב"ד זצ"ל.

לאחר מכן נסובה השיחה אודות עלייתם של אדמו"רי חב"ד לארץ הקודש, על סיבת החג שעשו בחב"ד ביום י"ט כסלו. וכן על המנהג בחב"ד לא ליטול ידים לסעודה שלישית. כן שוחחו רבות על המגיד ממעזריטש זי"ע שהשבוע חל יום ההילולא דיליה.

מחר (ב') בשעות הערב ישא הגאון רבי פנחס פרידמן את המשא המרכזי בהתוועדות המרכזית בבנייני האומה בירושלים.

העיתונאי בנימין ליפקין, עורך המבשר ומי שהיה בין מתווכי המפגש, סיפר כי כל מה שהיה במשך 27 השנים האחרונות עומד להשתנות ו"להשיב את ימינו כקדם, מתוך אחדות בין כלל תלמידי הבעש"ט".
החוזר חבד ביקור בעלזא בנימין ליפקין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד