כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

סמפכ"ל חדש במשטרה: ניצב זוהר דביר

מפקד המחוז הצפוני במשטרה יכהן כסגנו של רב ניצב רוני אלשיך • הותר לפרסום: מפקד יחידת להב נחקר באזהרה

סמפכ"ל חדש במשטרה: ניצב זוהר דביר
חטיבת דובר המשטרה


ניצב זוהר דביר, מפקד מחוז הצפון במשטרה, ימונה לתפקיד סגן המפקח הכללי של המשטרה (סמפכ"ל) במקומו של ניצב בנצי סאו, לפי המלצת המפכ"ל הנכנס, רוני אלשיך. המינוי ייכנס לתוקפו בתאריך 3.12.15. סאו, יפרוש בעוד כחודש משורות המשטרה.

בתוך כך, מסתמן כי ניצב יורם הלוי, מפקד המחוז הדרומי שהיה מועמד לתפקיד הסמפכ"ל, צפוי להתמנות כמפקד משטרת מחוז ירושלים.

כך גם הותר לפרסום, כי רוני ריטמן, מפקד יחידת להב 433 במשטרה, הוא הניצב שנחקר בשבוע שעבר באזהרה בחשד לעבירה פלילית, והוצא לחופשה כפויה של שבוע.

לאחר ששבר את רגלו וטקס כניסתו של רוני אלשיך לתפקיד המפכ"ל נדחה שוב, ביום חמישי ייערך הטקס והוא ייכנס רשמית לתפקיד המפקד הכללי של משטרת ישראל.

ניצב זוהר דביר (50) שירת בגולני במגוון תפקידי פיקוד, לרבות פיקוד על סיירת גולני בתקופה אינטנסיבית של פעולות מעבר לרצועת הביטחון. ובהמשך הוצב בתפקיד בטחוני בחו״ל במשך 3 שנים. דביר התגייס ליחידה ללוחמה בטרור (ימ"מ) בשנת 1999 ושירת כמפקד פלוגת לוחמים. לאחר מכן שימש כקצין אגף המבצעים של היחידה וב-2001 מונה למפקדה ועמד בראשה בתקופה מרובת מבצעים לסיכול הטרור.

בשנת 2007 מונה למפקד מרחב עמקים‏ במחוז הצפון של המשטרה. בשנת 2008 קודם לדרגת תת-ניצב. בשנת 2009 מונה לסגן מפקד מחוז צפון ובהמשך ממלא מקום מפקד המחוז. בשנת 2011 קודם לדרגת ניצב ומונה לתפקיד ראש אגף תמיכה לוגיסטית. בינואר 2014 מונה למפקד מחוז הצפון ובפברואר 2015 קיבל אחריות פיקודית גם למחוז חוף.

ניצב דביר הוא בעל תואר ראשון בלימודי ארץ ישראל באוניברסיטת חיפה ותואר שני בלימודי המזרח התיכון מאוניברסיטת ת"א, מתגורר בקרית טבעון, נשוי ואב ל-3 ילדים.

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן אמר כי "ניצב זוהר דביר הוא קצין מצטיין ובעל הישגים. מינויו כסגן המפקח הכללי יסייע למפכ״ל הנכנס ליישם את הרפורמות שאני מוביל במשטרה בדגש על הגברת הנוכחות המשטרתית ברחובות, פתיחת תחנות משטרה בישובים הערביים, שינוי התרבות הארגונית ועוד. לניצב דביר ניסיון רב הן בתחום המבצעי והן בתחום הארגוני ואני בטוח שהשילוב שלו ושל רוני יצעיד את המשטרה קדימה".
משטרת ישראל רוני אלשיך רוני ריטמן יורם הלוי זוהר דביר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד