י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

אייכלר משבח: הנחות חשובות בתחבורה הציבורית

יו"ר הוועדה לפניות הציבור ציין כי "הנחות לנזקקים ובני נוער יעודדו שימוש בתחבורה ציבורית בכל הארץ"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90


בעקבות פניות רבות ומאבק של שנים מול משרד התחבורה, עקב סבל הנוסעים בתחבורה הציבורית, פנה יו"ר הועדה לפניות הציבור ח"כ ישראל אייכלר למנכ"ל משרד התחבורה, בפניה בלתי שגרתית. המנכ"ל עוזי יצחקי ציפה לעוד תלונה מפניות הציבור, אך הופתע לשמוע ברכת הצלחה במבצעי ההנחות בתחבורה ציבורית, שיחלו השבוע ביום שלישי.

"בדרך כלל אנו פונים בתלונות על הסבל של הנוסעים ועל החריקות בתח"צ, הפעם אני שמח להודות על הבשורה, על ההקלות במחירי התח"צ בכל הארץ כמו גם מתן היתר לאימהות להעלות עגלת תינוקות לאוטובוס", אמר ח"כ אייכלר.

המנכ"ל הודה על הברכה והוסיף כי בחודש הבא תיכנס עוד שורה של הנחות במסגרת הרפורמה הגדולה במחירי התחבורה הציבורית, ושירותי הרב-קו שהועדה לפניות הציבור עסקה בהם כה רבות.

בהודעת משרד התחבורה נאמר כי השר ישראל כץ, חתם על צו המרחיב את הסדרי ההנחות הניתנות בתחבורה הציבורית, למאות אלפי נוסעים נוספים. הצו מאפשר לזכאים להנחות לראשונה לנסוע בכל קווי התחבורה הציבורית בארץ או ללא תשלום או בהנחה של עד 50%, תלוי בזכאות. כמו כן הוא משווה בין ההנחות הניתנות באוטובוסים להנחות הניתנות ברכבת ישראל וברכבת הקלה.

השר ציין כי בני נוער עד גיל 18 ייהנו מהנחה של 50% בכל קווי התחבורה הציבורית בארץ, הן באוטובוסים והן ברכבות. כיום זכאים בני הנוער להנחה של 50% רק בנסיעות עירוניות ואזוריות. ההנחות ניתנות באמצעות הטענת כרטיס הרב קו בחוזה מסוג "ערך צבור".

הצו החדש כולל פטור מלא מתשלום דמי נסיעה באוטובוסים עבור נסיעה עם עגלת ילדים פתוחה, בכל שעות היום, כולל בשעות הבוקר, שהן שעות העומס בתחבורה הציבורית.

בשורה נוספת היא כי ההנחה לזכאי הביטוח הלאומי בקווי התחבורה הציבורית שהיתה רק בקוים שעלות הנסיעה בהם היא עד 25 שקלים, מהיום מקבלי קצבת שארים או השלמת הכנסה, ייהנו מהנחה של 33%, בכל קווי התחבורה הציבורית בארץ.

עיוורים ייהנו מפטור מלא מתשלום דמי נסיעה בכל הקווים באוטובוסים וברכבת. עד כה, קיבלו העיוורים הנחה של 50% בקווים שמחיר הנסיעה בהם הוא עד 16.5 שקלים. גם מלווה לעיוור, יזכה להנחה בשיעור של 50%, בכל קווי האוטובוסים והרכבת בכל הארץ.

ההסדר החדש, המשווה בין ההנחות הניתנות באוטובוסים לאלה הניתנות ברכבת, צפוי להיכנס לתוקף בחודש הבא. אך חלק מן ההנחות כבר ניתנות החל מהשבוע.

ח"כ ישראל אייכלר הודיע כי יחד עם ברכת ההצלחה על ההנחות החדשות, יימשך המאבק על שיפור השירות המונופולי של חברות התחבורה הציבורית. גם כשמציינים הנחות ושיפורים בתח"צ, עדיין נותרים נוסעים רבים בתחנות, בעיקר בשעות העומס, בימי שישי ומוצאי שבתות וחגים. כך גם באירועים ציבוריים שזכאים לתחבורה ציבורית. הועדה לפניות הציבור תמשיך לפעול יחד עם כל חברות התחבורה ומשרדי הממשלה, לשיפור השירות לאזרח.

"אסור להשלים עם השארת תחומי התחבורה והשירות הציבורי, כמדינות אפריקה ואסיה. כשם שבמגזר הפרטי השירות והאיכות והשפע, דומים למדינות אירופה, אין שום סיבה שבשירות הציבורי הכל ייראה כמו במדינות אפריקה הנחשלות", סיכם אייכלר.
אייכלר הנחות תחבורה ציבורית דמי נסיעה בני נוער

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד