כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

דמי חנוכה? מה יש בקרוסאובר הכי מרשים בסביבה

לאחר שכל היצרניות מנסות לשחזר את הצלחת קיה בהחדרת הקרוסאובר שלה לשוק, יצאנו לבדוק מה הוא באמת שווה • מי המתחרות, כמה גרסאות יש ומה ההבדל ביניהן, איך חווית הנסיעה והאם הוא צולח את השטח • "צביקה בדרכים" עם קיה ספורטאז'

דמי חנוכה? מה יש בקרוסאובר הכי מרשים בסביבה
צבי ריבלין


בניגוד לרכבים אחרים, שתצטרכו לגרד את הפדחת כדי להיזכר במי מדובר, נדמה ששמה של הקיה ספורטאז' הולך לפניה. באותה נשימה ניתן לומר שהיא המשפחתית והקרוסאובר המוכרת ביותר. אבל למרות הכול מה היא מציעה ומה באמת היכולות שלה?

נתחיל מהמתחרים. המתחרה הישיר הוא הבן דוד העונה לשם ix35 מקונצרן יונדאי. לצידו ניתן למנות גם את הטראקס של שברולט, פיג'ו 3008, סוזוקי קרוסאובר ואופל מוקה.

מבחינת מראה חיצוני, ברור ששיחק להם המזל שם בקיה ומתחת ידם יצא רכב שגורם לכולם לרצות בו. שרירי, מוצק, גבוה ורחב. זה בא לידי ביטוי בסך הכללי אבל גם בפרטים הקטנים. החזית דורסנית ובמרכזה גריל גבוה, רחב ונשכני, הפרופיל המוארך והמוגבה שחרוץ בקימור ארוך בתחתיתו, והאחור הכוחני. ולמרות שאורכו עומד על לא יותר מ-444 סנטימטרים התחושה גדולה בהרבה. במקום קרוסאובר מפונפן, תקבלו כאן מראה של ג'יפ שיגנוב את המבטים. לשווא ניסתי להסביר לחברים שמדובר ברכב משפחתי מוגבה. "זה ג'יפ ואל תשקר לנו" הם קבעו נחרצות. אז מבחינת "מה יאמרו הבריות", אתם יכולים להיות רגועים. הם יאמרו והרבה.



לעומת המראה החיצוני, בפנים לא מתגלה משהו מיוחד. הדבר הראשון שבולט כאן לטובה זו הישיבה גבוה מעל כל השאר. אבל אם חשבתי שהדשבורד והקונסולה הכללית יהיו מובדלות לטובה מהסיד או הפורטה, התבדיתי. הדשבורד מרגיש טוב ואיכות ההרכבה מצוינת ונשארת כזו גם בחלקיו התחתונים אבל הוא מזכיר את זה שנמצא באחיו הסדן וההאצ'בק. הגרסא שלנו היתה גרסת ה2.0 ליטר המתקדמת ומלבד המנוע החזק יותר היא נתנה לנו גם קרוז קונטרול, גג שמש נפתח, מערכת מיזוג דיגיטלית, והכי חשוב: מושבים מעור. בקיה, והזכרנו זאת בכתבה על הסיד ועל הפורטה, אין מערכת מולטימדיה כבסיס ומדובר בהוצאה נוספת. במרכב המבחן הותקנה מערכת מולטימדיה טובה פלוס. הפלוס בא לידי ביטוי בכך שהיא מערכת טאצ' שקל וכיף לעבוד איתה ואף כוללת וויז ואינטרנט מובנה (לא בנסיעה). נקודת התורפה של מצלמת הרוורס במערכת הזו היא היעדרם של קווים המראים בבירור את מסלול הרוורס.



ההגה מצופה העור והנוח, מאובזר בבלוטות', מערכת קרוז קונטרול לשליטה על הנהיגה וגם במערכת שליטה ובקרה על האודיו.

המטר ושמונים וארבעת הסנטימטרים המהווים את רוחבו של הספורטאז', כמו גם מרווח הברכיים הנאה מקנים תחושה טובה ורחבה ליושבים מלפנים ומאחור ושלשה מבוגרים יוכלו לשבת בנוחות בספסל האחורי מבלי להצטנף במקומותיהם. התחושה האישית הכללית של כל נוסע ונוסע היא מושלמת.

אבל שאלת השאלות היא כמובן, איך הנסיעה של הקרוסאובר בעל פני הג'יפ? האם מעבר למימדים ניתן לקבל כאן גם אפשרויות אחרות?



אז הפעם נתחיל דווקא בנסיעת שטח. בגרסא הזו של הספורטאז' לא תוכלו לחצות את מדבר יהודה או לטפס על הדיונות בואכה נתניה. בשביל זה תשלמו עוד כמה עשרות אלפי שקלים ותיקחו לסיבוב את גרסת ה4x4. במקרה שלנו תסתפקו בנסיעות שטח קלות בלבד, אבל שם תיסעו "כמו שצריך" ובהחלט שתוכלו ליהנות מחוויית נסיעה ללא חשש. בשטח, תוכלו להתנייד עם יותר כוח באמצעות העברת ידית ההילוכים למצב ידני (טיפ טרוניק) על ידי הזזת מוט ההילוכים שמאלה.

בעיר הוא עושה את העבודה אבל לא מקנה יכולות טובות יותר מהפורטה או מהסיד שלהן כבר פרגנו, כל אחת בזמנה. על חווית הנסיעה והאחיזה שלו בכביש, הוא מקבל ציון 10 וכך גם האופן הקליל בו הוא מדלג מעל מהמורמות כאלו ואחרות בעיר ומחוצה לה.



המנוע בנפח 2.0 ליטר המייצר יחידת כוח של 166 כו"ס ובעל הספק של 20.9 קג"מ ב-4,000 סל"ד מספק יחידת כוח נדיבה ולכן הספורטאז' מאיץ בצורה חלקה ומהירה והנסיעה כיפית אבל באותה נשימה הוא מעיר מרבצם רעשי רקע בסל"ד גבוה. אין ספק ששווה לשלם עוד כמה גרושים כדי לקבל את נפח המנוע הזה, ולא את ה-1600 החלש למדי, אבל חבל שהתוספת הזו לא מביאה אותו להתאמץ פחות. העברת ההילוכים החלקה עושה את עבודתה ומעניקה נופך נוסף לחוויית הנסיעה בו.

ואי אפשר לסיים את הכתבה הזו מבלי להזכיר את תא המטען הגדול העומד על 564 ליטר גם ללא קיפול מושבים האחוריים. מבחינת שתיית הדלק, למרות היותו מצויד במערכת 'אקו' שמופעלת במהירות גבוהה הספורטאז' לא מתגלה כבחור הכי מבריק בשוק, בכל הקשור לתחום החיסכון. בנסיעה משולבת הוא צרך ליטר דלק בעבור 10.1 ק"מ.

קיה ספורטאז' מגיע בכמה גרסאות כשהזולה שבהם מוצעת רק ב-133,850 ₪ והמאובזרת ביותר המגייה בגרסת 4x4 מוצעת למכירה ב-187,880 ₪. גרסת ה-1.6 ליטר הנמכרת כגרסת בסיס היא מציאה בהשוואה למחירה, אבל הגרסאות הבכירות יותר, כמו זו שעליה ביצענו את נסיעת המבחן יצטרכו לשבור את הראש יותר בהתמודדות מול המתחרות.
ix35 קרוסאובר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד