י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

ניסנקורן שוב מאיים: שביתה במגזר הציבורי - אחרי חנוכה

יו"ר ההסתדרות איים כי אם לא תחול התקדמות במגעים עם האוצר בעניין הסכמי השכר במגזר הציבורי, ההסתדרות תכריז על שביתה בקרוב

  • י"ז כסלו התשע"ו
.
.





יו"ר ההסתדרות הכללית, אבי ניסנקורן מאיים בשביתה במגזר הציבורי מיד אחרי חנוכה - אם לא תחול התקדמות במגעים בין ההסתדרות לבין משרד האוצר בעניין הסכמי השכר במגזר הציבורי, בפגיעה בביטוחים הסיעודיים ובחוסכים לפנסיה. על נושאים אלה הכריז אתמול על סכסוך עבודה.

היום (ה') הוא הופיע בוועידת התעשיינים באילת וביקר את האוצר: "בנוגע להסכמי השכר, הסכמתי להקפאת שכר במגזר הציבורי בעקבות המצב הכלכלי בשנת 2013 ודחינו את המו"מ בנושא למען השגת הסכמי מסגרת. אחר כך חיכינו שיהיו תקציב למדינה. הגעתי למסקנה שלא ניתן יהיה להתקדם עם משרד האוצר בדיונים אלה - בלי שנכריז על סכסוך עבודה. במשך חודשים ארוכים לא היתה שום תזוזה בנושא זה וטובת המשק היא לא למשוך זמן: השכר במשק נמוך מדי ועלינו להעלות אותו, גם כדי לייצר ביקושים. השכר הוא הקטר שיצמצם את הפערים החברתיים. משום כך, לא הצלחתי להבין מדוע הסכם השכר נדחה שוב ושוב במשך תקופה ארוכה", אמר ניסנקורן.

בנאום שנשא לפני מאות תעשיינים, ביקר ניסנקורן את מהלכי אגף השוק ההון באוצר בעניין הפנסיות ובאופן שיסב פגיעה קשה בחוסכים לגמלאות. לדבריו, מהלכי האוצר בנושאים אלה עשויים "לייצר דור של עניים בקרב הקשישים".

יו"ר ההסתדרות הוסיף וביקר את תהליכי קבלת ההחלטות בממשלה, תוך שהיא נגררת אחר מהלכי ההסתדרות ונשיאות הארגונים העסקיים: "אני לא מצליח להבין את ההיגיון בתהליכי קבלת ההחלטות בממשלה; זה נשגב מבינתי. איך את שכר המינימום במשק, אני מעלה ביחד עם שרגא ברוש באחריות ואחרי מחשבה רבה - ורק אחר כך המדינה מעלה. כך לגבי העסקת עובדים בעלי מוגבלויות: הממשלה אחרינו".

ניסנקורן הוסיף והתייחס לאתגרים שאיתם מתמודדים התעשיינים ואמר: "אני תומך בתחרות אבל היא צריכה להתקיים קודם כל בין מעסיקים וחברות בתוך המדינה ורק אחר כך מול יבוא מחו"ל. עם זאת, כל המדיניות כאן היא אנטי תעשייה מקומית, אין איזונים. התעשיינים חשים בכך וגם אני, כמנהיג עובדים חש בכך. המדינה לא נותנת למפעלים בפריפריה לחיות - בגלל הרגולציה שהיא מחילה. המדינה עושה את הדברים הפוך ומגיעה למצבים קיצוניים: מקימה מטה שמעודד יבוא במקום להקים מטה שיעודד יצוא".
המגזר הציבורי הסתדרות העובדים שביתה שכר אבי ניסנקורן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד