כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

אחרי עשור: ועידת תנועת 'דגל התורה'

בכנס בכירי התנועה, הודיע מזכ"ל תנועת 'דגל התורה' יעקב אשר, על כינוס הוועידה המרכזית של התנועה • לפני עשר שנים בדיוק, התקיימה ועידת 'דגל' האחרונה • בכנס הוקרא מכתב תמיכה של ראשי הישיבות בח"כים של התנועה • גפני בכנס: "אי קיום הנורבגי פוגע בכח החרדי"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90


היסטוריה בדגל התורה: עשר שנים אחרי ועידתה האחרונה, תקיים תנועת דגל תורה, ועידה מרכזית, כך הודיע הערב (א') מזכ"ל התנועה יעקב אשר.

עשור לאחר ועידת דגל התורה האחרונה, תקיים תנועת 'דגל התורה' ועידה מרכזית בהשתתפות נציגי ופעילי המפלגה.

הוועידה תתקיים בחודש אדר א' הקרוב. היא תימשך מספר ימים בהשתתפות פעילי המפלגה וראשיה. זהות האכסניה בה תתקיים הוועידה, טרם נקבעה.

בכינוס של ראשי המפלגה הערב, הוחלט על הקמת ועדת מכינה מיוחדת שתארגן את הוועידה. הועדה תפעל בתיאום עם רבני התנועה ויו"ר המפלגה ח"כ משה גפני.

קודם לכינוס, ביקרו חברי ההנהלה הרוחנית של דגל התורה הגר"י אפרתי והגר"נ זכובסקי, בבתיהם של הגראי"ל שטיינמן והגר"ח קנייבסקי, וקיבלו את ברכתם.

בכינוס נשא דברים גפני שסיפר על הישגי המפלגות החרדיות. גפני מתח ביקורת על חבריו ב'אגודת ישראל' שנמנעים מלממש את חוק הנורבגי ואינם מאפשרים את כניסתו של מספר 7 ברשימת יהדות התורה, יעקב אשר לכנסת. "הדבר גורם להפחתת כוחה של המפלגות החרדיות", אמר.

כך גם, בעקבות ההתקפות של קיצוניים נגד חברי הכנסת של התנועה שתמכו בתיקון חוק הגיוס, הקריא חבר הנהלה הרוחנית של דגל התורה הגר"נ זכובסקי, מכתב תמיכה בחברי הכנסת, בחתימת גדולי ראשי הישיבות.

הוועידה האחרונה של התנועה התקיימה בשנת 2005, במלון 'עדן אין' בזכרון יעקב בהשתתפות גדולי ישראל ובראשם הגרמ"י ליפקוביץ זצ"ל חברי מועצת גדולי התורה וכן חברי הכנסת הרב אברהם רביץ ז"ל והרב משה גפני.

ההחלטה להפיק את הוועידה בימים אלה, אומרים גורמים במפלגה, באה לדבריהם, "כדי להעמיק את הקשר בין נציגי המפלגה ברחבי הארץ, בינם לבין עצמם, לטפח את הקשר עם חברי הכנסת, ולהתייעץ עם רבני התנועה".
דגל תורה ועידה יעקב אשר כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד