י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

פוטין נגד טורקיה? המשיח בפתח

האם העימות בין טורקיה לרוסיה מרמז על פעמי המשיח? • תראו מה אמר על כך ה'סטייפלער' וה'שפע חיים' מצאנז

פוטין. צילום: עמוס בן גרשום, לעמ
פוטין. צילום: עמוס בן גרשום, לעמ


רמזים אקטואליים במקורות: "כאשר הרוסים יכבשו את טורקיה יבוא המשיח", כך מצוטט במספר מקורות קדומים.

העימות בין טורקיה למעצמה הרוסית עלה לאחרונה לכותרות ומעורר התרגשות בקרב יודעי ספר, הרואים בעימות, את פעמי המשיח.

בספר 'ארחות רבינו' של הגאון רבי אברהם הורביץ זצ"ל - תלמידו של בעל ה'קהילות יעקב' 'הסטייפלער' זצ"ל, מצוטט בשמו: "ראה שנדפס שהגר"א ז"ל אמר כשהרוסים יכבשו את קונסטנטינופול (איסטנבול) יבוא משיח, ולא כמו שאמרתי כשהרוסים יעברו את הדרדנלים, שהלא עוברים את הדרדנלים בכל יום".

עוד מצוטט האדמו"ר בעל ה'שפע חיים' מצאנז בשם הבעל שם טוב שאמר: "אם הרוסים יעברו בדרדנלים להלחם עם טורקיה, אפשר ללבוש בגדי שבת לכבוד ביאת המשיח".

הגאון רבי יחיאל מיכל פיינשטיין זצ"ל חתן הרב מבריסק זצ"ל, סיפר גם הוא על קבלה בידו מרבי
חיים מוואלוזין, "שכאשר החייל הרוסי הראשון ידרוך על אדמת קונסטנטינופול יבוא המשיח - משום שמלחמת גוג ומגוג תהא בין רוסיה למדינה זו, ובשורשה היא מלכות אדום".

כפי שהוזכר בעבר ב'בחדרי חרדים', ראב"ד 'העדה החרדית' הגר"מ שטרנבוך, הזכיר גם הוא בשיחה שנשא לפני שנתיים את המסורת ואמר: "אני מוכרח לגלות סוד אחד מפני שכבר גילה אותו ר' יצחק חבר זצ"ל, תלמידו של ר' חיים וואלזי'נער, זצ"ל ששמעו איש מפי איש עד זקני הגר"א זיע"א, שגילה סוד זה סמוך להסתלקותו - וכה אמר: "כאשר תשמעו שהרוסים כבשו את העיר 'קְרִים' אז תדעו שמתחיל כבר פעמי הגאולה, וכאשר תשמעו שהרוסיים הגיעו לעיר קונסטנטינופול אז כבר תלבשו בגדי שבת ואל תפשטו אותם כיון שבכל רגע המשיח עומד לבוא".

עם זאת הגר"ש וואזנר זצ"ל, התבטא מספר פעמים כי, "אין לנו עסק בנסתרות וכל נושא ביאת המשיח הוא עלום ומכוסה ולא ניתן לדרוש עליו ברבים".
רוסיה טורקיה הסטייפלער משיח ארחות רבינו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד