י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

דרמה בבית המשפט: יוסף חיים בן דוד לא הורשע בשלב זה

ברגעים אלה מקריא שופט בית המשפט המחוזי בירושלים את הכרעת דינם של רוצחי הילד מוחמד אבו חדיר ביולי 2014 • השופט: אי אפשר להרשיע את בן דוד ברצח משום שלא ברור מהו מצבו הנפשי • לצד בן דוד מואשמים שני קטינים נוספים

יוסף חיים בן דוד בבית המשפט, צילום: פלאש90
יוסף חיים בן דוד בבית המשפט, צילום: פלאש90


בית המשפט המחוזי בירושלים הכריע הבוקר (ב') במשפט שלושת הנאשמים ברצח הנער מוחמד אבו-חדיר ביולי 2014 - הנאשם המרכזי יוסף חיים בן דוד, בן 29, ואיתו שני קטינים, ששמם אסור לפרסום.

אב בית הדין, סגן הנשיא יעקב צבן, הקריא את גזר הדין כשלצדו השופטים רפי כרמל ורבקה פרידמן-פלדמן.

השופטים קבעו כי אין ספק שאבו-חדיר נרצח, אולם הם עדיין לא יכולים להרשיע את בן דוד ברצח שכן לא ברור להם מה מצבו הנפשי. שני הנאשמים הקטינים הורשעו ברצח ובעבירות נוספות.

משפטם של השלושה נפתח ביולי 2014. לפי כתב האישום, הם הלמו בראשו של אבו חדיר ושרפו אותו בעודו בחיים, כנקמה על חטיפתם ורציחתם של שלושת הנערים, גיל-עד שאער, נפתלי פרנקל ואיל יפרח, בגוש עציון. גופתו של אבו חדיר נמצאה ביער בירושלים. קו ההגנה של הסנגורים היה כי בן דוד, הנחשב לרוח הפעילה מאחורי החטיפה והרצח, לא היה כשיר נפשית בעת ביצוע המעשים.

על פי כתב האישום, לאחר חטיפת הנערים יצאו השלושה, בהובלת בן דוד, לאיתור קורבן לצורך "פעולת נקם", זאת לאחר שרכשו דלק בתחנה צפונית לירושלים. סמוך לשעה 3:00 בלילה הם הבחינו בנער אבו חדיר בשכונת בית חנינא. לאחר שווידאו כי מדובר בערבי - הם חטפו אותו והכניסו אותו בכוח אל מכוניתם, תוך שהוא מנסה להתנגד.

בשלב זה, לפי האישום, קרא בן דוד לאחד הקטינים "תגמור אותו", והקטין חנק את אבו חדיר בעזרתו של הקטין הנוסף כשהם בתוך הרכב. בהמשך, השלושה נסעו ליער בירושלים וכשהגיעו למקום החל בן דוד לבעוט באבו חדיר, שהיה מחוסר הכרה, תוך שהוא צועק את שמות שלושת הנערים שנחטפו. ביחד עם אחד הקטינים הוא שפך את הדלק שרכשו קודם לכן לפיו של אבו חדיר, ובן דוד הצית אותו עד שנשרף. השלושה נמלטו מהמקום, שרפו את חפציהם האישיים, ושבו לביתו של בן דוד בהתנחלות אדם, שם על פי כתב האישום החלו לנגן בגיטרה.

היום צפויים שופטי בית המשפט המחוזי להכריע אם השלושה אכן ביצעו את המעשים המיוחסים להם. ההערכה היא כי השלושה יורשעו פה אחד בכל העבירות המיוחסות להם, ובראשם הרצח המזעזע של אבו חדיר. בהמשך הדיון ייקבע מועד למתן גזר הדין. משפחתו של אבו חדיר צפויה להגיע לבית המשפט, כמו במרבית הדיונים בעניין עד כה, כדי לשמוע את הכרעת הדין.
יוסף חיים בן דוד רצח אבו חדיר מוחמד אבו חדיר בית המשפט שלושת הנערים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד