ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

תמליל מלא: שיחת החוזר והרבי מגור

ה'חוזר' החב"די ממשיך במסעו בארץ הקודש: אחר שביקר בבעלזא הגיע לאדמו"ר מגור ושוחח עמו שעה ארוכה

החוזר בבית המדרש של גור
החוזר בבית המדרש של גור


החוזר מחב"ד, הגאון החסיד רבי יואל קאהן, שהגיע במוצאי שבת למפגש היסטורי עם האדמו"ר מבעלזא - נפגש גם עם האדמו"ר מגור.

ל'בחדרי חרדים' הגיע תמליל משיחת החוזר והרבי מגור: האדמו"ר קיבל את החוזר במאור פנים. ובפתח השיחה, התעניין לסיבת בואו לארץ. הרבי מגור שמע אודות ההתוועדויות הגדולות של י"ט כסלו בשנים האחרונות, המאורגנות על-ידי 'תורת חב"ד לבני הישיבות', בניצוחו של ר' משה שילת, שאף נכח בפגישה.

בהמשך שאל האדמו"ר אודות כמות ואיכות המשתתפים, והתעניין אודות פעילות הפצת החסידות בשנים האחרונות. האדמו"ר בירך את הרב כהן שיצליח בכל תפקידיו ובפרט בשליחותו זו בארץ-הקודש.

ה'חוזר' השמיע באוזני האדמו"ר כמה נקודות שתפסו אותו בספרי 'שפת אמת' והרחיב לבארם על פי תורת חב"ד. האדמו"ר, מצידו, הוסיף ביאור פנימי בענין 'קטנתי מכל החסדים', והרחיב אודות חיוב ההתבוננות בתחילת התפלה בעניין זוכר חסדי אבות - דווקא שהאבות החזיקו בקטנות ולכן זכו לחסדים גדולים - ורק אחרי התבוננות זו אפשר להמשיך בתפילה.

בהמשך הזכיר הרב כהן את דבר פגישותיו של האדמו"ר מגור עם הרבי. האדמו"ר סיפר על הפגישה האחרונה באדר תשמ"ט וציין שהרבי והוא לא "דיברנו מעולם על תוכן השיחה".

האדמו"ר ציין שכשהביע את רצונו לראות את הרבי, המשב"קים בחב"ד התלבטו מאחר ואלו היו שנים שכבר לא היו בהם 'יחידויות' פרטיות. רק לאחר שהודיע שאם לא יסכמו על שעה, הוא יודע לבוא למנחה בשלוש ורבע, מיד סיכמו לו יום ושעה ל'יחידות' שהתקיימה זמן ארוך, בפרטיות ממש, ללא נוכחים כלל.

בהמשך אף סיפר האדמו"ר מגור: "היה לי איש קשר מכפר-חב"ד שמוליך ומביא שאלות ותשובות ביני ל'ליובאוויטשער רבי', ולכן לא חששתי ממשב"קים ועוזרים. ידעתי שאוכל להגיע לרבי כשארצה. הקשר היה ישיר".

הרב קאהן הזכיר את החתונה הגדולה של הרבי בוורשה בי"ד כסלו, לפני כתשעים שנה, אליה שלח ה'אמרי אמת' את אביו של האדמו"ר הנוכחי - בעל ה'לב שמחה' מגור זצ"ל, והוסיף שהמתינו כמה שעות עם החופה עד לבואו.

בסיום המפגש אמר האדמו"ר כי המצב היום באה"ק אינו פשוט כלל. "תורה, יראת-שמים ולימוד חסידות עוזרים למגר את האויבים", אמר האדמו"ר וציין כי "בעיקר צריכים לבקש מעומק הלב את ישועת ה' מול כל הקמים עלינו".
חוזר הרבי מגור ביקור חסידות ישועה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד