י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024

13 שנות מאסר למחבל שניסה לחטוף יהודי

עונשי מאסר של 3 וחצי עד 13 שנה נגזרו על שלושה מחבלים שניסו לחטוף יהודי, ושחררו אותו לאחר שכבר ישב ברכבם

13 שנות מאסר למחבל שניסה לחטוף יהודי


שלוש עשרה שנות מאסר נגזרו על גלאל קוטוב, שתכנן לפגוע במתפללי הר הבית, מוחמד שאער נדון לארבע וחצי שנים ואחמד בזלמית לשלוש וחצי שנים.

שלושת הנאשמים הצטרפו בחודשים פברואר-מרץ 2013 לחוליה בראשותו של נור חמדאן, אשר שמה לה למטרה לפגוע ביהודים המגיעים להתפלל בהר הבית ולפגוע בכוחות משטרה או חיילים המוצבים שם ולבצע פיגועים. חברי החוליה, קיימו 10-15 פגישות וקשרו קשר לבצע מעשים שונים בכוונה לסייע לאויב במלחמתו בישראל; בפגישות אלו, רקמו חברי החוליה תכניות למעשי טרור והוציאו לפועל חלק מהן. המדובר בפעולות בעלות אופי צבאי הכרוכות בהשגת נשק, ביצוע ירי והכנת מטענים.

גלאל קוטוב, בן 23, הורשע בעבירות של סיוע לאויב בזמן מלחמה, ניסיון לשוד, קשירת קשר לפשע (חטיפה ורצח), ניסיון רצח (שתי עבירות), חטיפה לשם רצח, ניסיון חטיפה לשם רצח, אימונים צבאיים אסורים וכמה עבירות נשק. נידון היום למאסר של 13 שנים.

קוטוב יחד עם שלושה חמושים, העלו יהודי לרכבם במטרה לחטוף ולרצוח אותו. משום מה, בחרו לשחרר את היהודי שכבר ישב ברכבם ללא פגע, אך בשבריר של רגע יכול היה האירוע להסתיים אחרת. כך גם נטל חלק פעיל והיה בחוליה שיצאה לנסות לחטוף אדם פעם שנייה במטרה לרצחו וכן היה חלק מהחוליה שיזמה, תכננה לבצע חטיפה ושוד נשק מחיילים באזור א- טור.

מוחמד שאער, בן 22, הורשע בעבירות של סיוע לאויב בזמן מלחמה וניסיון לשוד. נידון היום למאסר של 4.5 שנים. הוא יצא לאיזור אבו טור בכוונה לחטוף כלי נשק מאנשי כוחות הביטחון כשהוא מצוייד בגז פלפל.

אחמד בזלמית, בן 29, הורשע על יסוד הודאתו בעבירות של קשר לסיוע לאויב בזמן מלחמה וניסיון שוד. נידון היום למאסר של 3.5 שנים. הוא ביצע יחד עם אחרים ניסיון לחטוף כלי נשק מאנשי כוחות הביטחון.

השופטים בבית משפט המחוזי בירושלים ציינו כי מוחמד שאער פעל ממניע אידיאולוגי, חרטתו אינה חרטה ומלשונו בבית המשפט ניכר כי אינו מוצא פסול במעשיו. לגבי גלאל קוטוב, הוא פעל ממניע אידאולוגי, לא נטל אחריות על מעשיו ולא הביע חרטה. יחד עם זאת, גילו צעיר, ללא עבר פלילי, נסיבותיו האישיות אינן פשוטות והוא פעל לעיתים תחת השפעת אלכוהול וסמים. העובדה כי הוא ושותפיו בחרו לשחרר את היהודי שכבר ישב ברכבם ללא פגע, תעמוד לימינו בגזר הדין.

אחמד בזלמית הודה במעשיו, קיצר ההליך, הביע חרטה ולא הוכח מניע אידיאולוגי. עברו הפלילי אינו מכביד ואינו נעוץ בעבירות ביטחון, אך מעשיו חוזרים על עצמם. אין כל צידוק למעשי הנאשמים ויש למצות עמם הדין למען יראו וייראו.

השופט יעקב צבן, יחד עם עמיתיו רפי כרמל ורבקה פרידמן-פלדמן ציינו כי "גל הטרור השוצף ופוקד את מדינת ישראל בימים אלו מעלה את הצורך לנהוג ביד רמה וקשה בכל המבקש לפגוע בביטחון הציבור והמדינה. כל שכן, מי מבקש לפגוע באיזון הרגיש והשברירי בהר הבית ובכך להצית מוקדי איבה נוספים. יש להשיב את השקט והביטחון לרחובות מדינתו".


הפרות סדר בהר הבית
מחבלים חטיפה רצח מאסר עונש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד