ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

כתב אישום: הבריחו סלילי ריתוך לרצועת עזה

תושב רהט וסוחר עזתי נאשמים בהברחת חומרים המסייעים לחמאס, אותם הסוו בתוך סחורה המותרת להעברה לרצועת עזה

כתב אישום: הבריחו סלילי ריתוך לרצועת עזה
ך


כתבי אישום הוגשו היום (ב') לבית המשפט המחוזי בבאר שבע נגד תושב רהט, עארף טלאלקה, וסוחר עזתי, זאיד חטאר, שניסו להבריח לרצועת עזה סלילי ריתוך בכמות מסחרית. סלילים אלה הם בגדר סחורה שכדי להעבירה לרצועה נדרש היתר, אך השניים ניסו להעבירה באופן חשאי, ביודעם כי סלילים מסוג זה משמשים בין היתר את חמאס.

פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד ישראלי, תושב רהט, שהיה שותף לניסיון העברה לרצועת עזה, יחד עם סוחר עזתי, של סלילי ריתוך בכמות מסחרית, אשר מופיעים בצו הפיקוח הביטחוני כסחורה אסורה, אשר בגינה נדרש היתר. הסוחר העזתי הצליח פעם אחת להסליק את הסחורה האסורה בין המשטחים במשאית בהם הייתה מאוחסנת הסחורה עליה קיבל היתר כדין והעביר לרצועת עזה, ללא היתר, סלילי ריתוך המהווים ציוד דו שימושי מפוקח.

הנאשמים עשו כן, תוך הטעיית הבודקים במעבר, באופן שיש בו לפגוע באופן ממשי בביטחון המדינה, ביודעם שהשטח אליו מועברים סלילי הריתוך הינו עוין למדינת ישראל וכי סלילי הריתוך הם חומר המשמש בין היתר גם את ארגון החמאס ברצועת עזה.

כתב האישום מייחס לישראלי, עארף טלאלקה, שני אישומים. האחד בגין ביצוע עבירות של ניסיון להעברת חומר דו שימושי ללא רישיון וניסיון לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, והאישום השני הינו בגין נסיון להלבנת הון. הסוחר, זאיד חאטר, מואשם בביצוע עבירות לפי חוק הפיקוח על יצוא בטחוני, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, קשירת קשר לעוון (קבלת דבר במרמה) ועוד.

על פי עובדות כתבי האישום, שהוגשו באמצעות עורכי הדין מיטל אולק אמויאל וציון קינן מפרקליטות מחוז דרום (פלילי), הסוחר העזתי היה רוכש בישראל עודפי ייצור של מוצרים שונים, לצורך העברתם מישראל לעזה. במספר הזדמנויות, מעבר לסחורה המותרת, רכש זאיד מעסקים במרכז הארץ עשרות סלילים של כבלי ריתוך, שמהווים כאמור ציוד דו שימושי מפוקח, אשר אינו ניתן להעברה לשטחי הרשות האזרחית הפלסטינית ללא היתר מפורש לכך. את כבלי הריתוך הצליח זאיד להכניס לרצועת עזה, לאחר שהסליק אותם בין המשטחים של מוצרי חשמל ומוצרים אחרים, עליהם הוא קיבל היתר כדין ובחשבוניות, אותן הציג במעבר כרם שלום, השמיט את רישום סלילי הריתוך כדי שלא יתגלו בעת בדיקת הסחורה.

בתאריך 29/10/15 או בסמוך לכך, פגש זאיד במעבר ארז את עארף טלאלקה, כאמור ישראלי מרהט, ששהה שם במטרה להסיע פועלים וסוחרים. זאיד פנה אליו וביקש ממנו כי יסע יחד איתו למרכז הארץ על מנת להעמיס סחורה להעברה לעזה. תמורת הנסיעה, סוכם כי זיאד ישלם לטלאלקה סך של 400 ₪. טלאלקה הסיע את זאיד לעסק במושב רשפון, השניים העמיסו את הסחורה למשאית ובין המשטחים של מוצרי חשמל וצעצועים, הסליקו השניים את קרטוני סלילי הריתוך באופן שסידרו את קרטוני סלילי הריתוך על המשטח והסתירו אותם באמצעות הסחורה המקורית אשר היתה על המשטח. בתעודת המשלוח שוב יצר זיאד מצג שווא בכך שהשמיט במכוון את רישום סלילי הריתוך שהסליקו, אך בעקבות מידע מוקדם המשאית עוכבה במעבר, הסחורה לא הועברה והשניים נעצרו.

עוד עולה מכתב האישום, כי טלאלקה היה בקשר עסקי עם תושב עזה, איברהים אלגרג'אוי ושימש עבורו כבלדר כספים. הנאשם קיבל הנחיות מאיברהים בנוגע לכספים הנמצאים בידי גורמים שונים בישראל, פנה בהנחייתו למספר גורמים בישראל, קיבל מהם כספים במזומן והעבירם לגורמים שונים באיזור יהודה ושומרון. בתאריך 8.11.15 קיבל הנאשם, על פי הוראותיו של איברהים, 31,400 ₪ ו-6,000 דינרים ירדניים, נסע עם הכסף לחברון ונעצר במחסום כשהכסף באמתחתו.

התיק נחקר ע"י פח"ע דרום בימ"ר נגב.
הברחה סלילי ריתוך רצועת עזה טרור חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד