י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

כך תוכלי להקל על הגזים של הפצפון שלך

אין תרופה לגזים חוץ מהזמן, אבל זה בדיוק המקום שכדאי להכיר תנוחות שונות של ההורה ושל התינוק שיכולים להקל על הסבל • נסו - לא יעזור, לא יזיק

כך תוכלי להקל על הגזים של הפצפון שלך

מפתיע שעולם הרפואה כבר מצליח להשתיל לב ורחם, יודע לרפא מגוון מחלות, אך עדיין לא מצא פתרון לתופעה מטרידה שכמעט ואין תינוק שלא סובל ממנה – גזים
אמנם מניחים שהתופעה הכואבת נגרמת בגלל חוסר בשלות של מערכת העיכול וקשיים בהסתגלותה לתפקידה, אך הרפואה המערבית אינה יודעת בכלים שלה איך להקל על המכאובים והסבל. כשהתינוק צורח מכאבי בטן וכשכולו מתכווץ זה לא מעודד וזה בדיוק המקום בו נכנסים לתמונה תנוחות שונות באחיזת התינוק ונענועים היכולים להקל על המצוקה, כמו גם חשיבה על התזונה של התינוק. אם אתם בדיוק עוברים את התקופה הזו בטח לא יהיה אכפת לכם לנסות. הנה מה שאפשר לעשות:

תזונה
ראש למעלה - בזמן האכלה, איחזו את התינוק כך שראשו מוגבה מהרגליים ולא בשכיבה
הוצאת אוויר (גרעפס) ערכי הפסקות בזמן האכלה והרימי את התינוק להוצאת אויר)
תזונת האם המניקה - נסי להפחית מזונות מסוימים כגון: מזונות מתובלים, פירות הדר וקפה

כשההורה יושב
כסא נדנדה או כדור פיזיו – נענוע וקפיצות קלות על הכדור יכולות לסייע בהרגעה וגם לתת זמן מנוחה לרגליים אחרי שהסתובבתם וקיפצתם זמן רב כשהתינוק על הידיים.

בטן על הברכיים – השכיבו את התינוק כשהבטן שלו על הברכיים שלכם. הלחיצה על האזור הכואב יכולהלהקל.

קיפול רגלי התינוק לכיוון הבטן – השכיבו את התינוק על הגב (אפשר על הרגליים שלכם כשאתם יושבים, על שידת החתלה, ספה או מזרון) קרבו את ברכיו לבטן ושחררו – כך כמה פעמים בעדינות, כשהרגליים מקופלות ניתן גם לעשות סיבובים איטיים עם כיוון השעון. התרגיל הזה עוזר בשחרור הגזים.

כשההורה עומד ונע
לזוז – לקפוץ, לנתר, לנוע, לקפץ במקום – כל דבר שעוזר. אין גבול לדמיון.
בטן על זרוע - החזיקו את התינוק כשבטנו מונחת על הזרוע והאמה שלכם וראשו לכיוון המרפק (אפשר גם לנסות לשבת)

טיול בעגלה – האוויר הצח יחד עם תנועתיות העגלה עשויים להרגיע.

תנוחת ערסול במנשא בד או בשמיכה – קיפול הבטן ושילוב הרגליים היא תנוחה שמקלה על כאבי הבטן. גם הקרבה לגוף האם או האב והתנועה התמידית עוזרים ומדמים את המצב בתוך הרחם.

ישיבה מזרחית – החזיקו את התינוק כשגבו פונה לבטן ולחזה שלכם ושלבו את רגליו בתנוחת ישיבה מזרחית. כשהרגליים משולבות הרימו בעדינות ובאיטיות לכיוון הבטן וחזרה ועשו סיבובים עם כיוון השעון. גם זו תנוחה שמשחררת גזים ומקלה.
מגע

עיסוי בטן התינוק – אפשר על הבגדים ואפשר ללא בגדים עם שמן עיסוי המתאים לתינוקות. התנועה היא עם כיוון השעון, לא חזק מדי, לא כשתינוק מאוד עצבני ולא אחרי האוכל.
במקרה שהבעיה ממשיכה ומחמירה פנו לרופא להתייעצות.

הכתבה נכתבה בשיתוף וואלה! NEWS


הריון לידה גזים כאב בטן תינוקות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד