י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024

פוטין מלמד את נתניהו על חנוכה

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין נועד עם נתניהו כדי לדון בתיאום הבטחוני - וגילה בקיאות מפתיעה בחג היהודי

צילום: עמוס בן חיים, לע"מ
צילום: עמוס בן חיים, לע"מ


ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הערב (ב') בפריז עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, והשניים דנו על המצב בסוריה. בהמשך, תקף פוטין את טורקיה והאשים אותה בסיוע לדאעש.

נתניהו ופוטין הגיעו לפריז לוועידת האקלים הבינלאומית, וניצלו את העיתוי כדי להיפגש.

פוטין בירך את נתניהו בברכת חנוכה שמח, גילה בקיאות בחג ואמר: "זה החג המסמל את נצחון האור על החושך, ואני מקווה שזה יקרה שוב".

בפתח הפגישה התייחסו שני המנהיגים למנגנון התיאום הצבאי בין ישראל לרוסיה, ופוטין אמר כי: "התיאום בין ישראל לרוסיה פועל ביעילות, כדי למנוע תקלות".

נתניהו אמר בפתח הפגישה כי "אירועי הימים האחרונים מוכיחים עד כמה חשוב מנגנון התיאום שלנו והנסיונות שלנו לשתף פעולה כדי למנוע תאונות לא רצויות וטרגדיות. אני חושב שהצלחנו לעשות זאת, וזה חשוב.

"אנחנו נמצאים בקרב קשה נגד האיסלאם הקיצוני ונגד הברבריות והטרור שהוא מפיץ. אני מקווה שישראל ורוסיה יוכלו לראות עין בעין על כל הסוגיות האסטרטגיות ואני יכול להבטיח שזה ביכולתנו להשיג תיאום טוב על הקרקע ובאוויר בכדי שלא ייווצרו אותן בעיות שראינו".

עוד הוסיף, "אני מרוצה מהתיאום המוצלח בין הצבאות שלנו ונמשיך לעשות זאת. זו אינדיקציה לפתיחות ולהצלחת מערכת היחסים שלנו".

עם תום הפגישה התייחס פוטין להפלת מטוס הקרב הרוסי ואמר כי מדובר "בטעות ענקית", וכי, "כל מנהיגי העולם עימם נפגש היום, הסכימו כי לא היה צורך בהפלת המטוס".

עוד הוסיף כי, "טורקיה קונה נפט מארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש), ומסייעת לארגון להתחזק". לדבריו, רוסיה קיבלה לידיה מידע מודיעיני לפיו הנפט זורם מאזורים שבשליטת דאעש מגיע לטורקיה וטען כי "יש יסוד להאמין שהמטוס הופל כדי להבטיח שמשלוחי הנפט הבלתי-חוקיים מדאעש לטורקיה יעברו באין מפריע".



צילום: וידאו - רועי אברהם, סאונד - ניר שרף, לע"מ
פוטין נתניהו רוסיה ישראל פריז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד