י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

מה הקשר בין ביה"ד לעבודה לשר הדתות?

בעקבות פרישת דרעי ומינוי ראש הממשלה לשר הכלכלה, הועברו סמכויות ביה"ד לעבודה לידי שר הדתות • מה הרקע?

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90


דרעי פורש מהכלכלה יחד עם הסמכויות: מליאת הכנסת אישרה היום (ב') את בקשת הממשלה להעביר את הסמכויות בעניין בית הדין לעבודה, משר הכלכלה לשר הדתות דוד אזולאי. החלטה זו תעמוד בתוקף כל עוד בנימין נתניהו ממלא את תפקיד שר הכלכלה.

ההחלטה להעביר את הסמכויות ממשרד הכלכלה למשרד הדתות שתחת שליטת מפלגת ש"ס בא בעקבות פרישתו של השר אריה דרעי ממשרד הכלכלה. באותה עת, סוכם על העברת הסמכויות לידיו של השר דוד אזולאי.

הרקע להעברת הסמכויות כפולה: מצד אחד, ענינה של אשת ראש הממשלה, שרה נתניהו, נידון בביה"ד לעבודה לפיכך חל ניגוד ענינים בהעברת הסמכויות לראש הממשלה כשר הכלכלה. מאידך ש"ס הייתה מעוניינת בשמירה על הסמכויות הללו אצלה.

יו"ר סיעת המחנה הציוני ח"כ מירב מיכאלי, תקפה את העברת הסמכויות ואמרה, "אי אפשר לספור כמה פעמים מאז כינונה של הכנסת הזו, העברנו סמכויות בממשלה משר לשר לשר. כבר אי אפשר לדעת מי מטפל במה. לא פלא שהממשלה כל כך לא מתפקדת".

ח"כ דב חנין אמר: "הממשלה הזו לא מחמיצה שום הזדמנות לעשות משהו עקום. ברור שנתניהו לא יכול להשתתף במינוי שופטים בבית הדין לעבודה כאשר לו ולרעייתו יש תיק פתוח שם. כל כך מסובך, מיותר ועגום. מדוע בכלל ראש הממשלה צריך להיות שר הכלכלה? מכאן מתחילות הבעיות".

בהצבעה שמית תמכו 37 והתנגדו 35.

דרעי שס כלכלה כנסת מירב מיכאלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד