י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

"ספרדים, התנגדו למחוז החרדי!"

מנהלים ספרדים התכנסו בראשות הגר"ש בעדני והגר"י כהן נגד המחוז החרדי • אבל אין תמימות דעים: "המחוז נלחם באפליה"

ראש ישיבת יקירי ירושלים הגר"י כהן. צילום: קובי הר צבי
ראש ישיבת יקירי ירושלים הגר"י כהן. צילום: קובי הר צבי


המחוז החרדי במוקד: הערב (ב'), נערך כינוס חירום של ראשי מוסדות החינוך והסמינרים של הציבור הספרדי, בנושא התערבות המחוז החרדי בתכני הלימוד.

בכינוס השתתפו חברי מועצת חכמי התורה, הגר"ש בעדני, וראש ישיבת יקירי ירושלים הגר"י כהן. כך גם, יו"ר תנועת ש"ס הרב אריה דרעי, נציגים מהרשויות המקומיות ומנהלי מוסדות.

הכינוס התקיים בעקבות קריאת ועדת הרבנים לענייני חינוך - שתחת מועצות גדולי התורה, שלא לשתף פעולה עם המחוז החרדי במשרד החינוך, בטענה להתערבות בתכני הלימוד במוסדות החינוך.

ראש ישיבת יקירי ירושלים הרב כהן תקף בחריפות את התערבות המחוז. בכינוס הודיע יו"ר ש"ס השר אריה דרעי, כי יפגש ביום רביעי השבוע עם ראשי יהדות התורה בכנסת, כדי לתאם מאבק בנושא.

בקרב הנציגים ומנהלי מוסדות של הציבור הספרדי, יש חילוקי דעות, באשר לנחיצותו של המחוז החרדי.

המנהלים שמצדדים בו טוענים שהמחוז נלחם באפליה בשיבוץ תלמידות ספרדיות בבתי הספר ובסמינרים. להוכחת דבריהם הם מביאים כראיה את שנת הלימודים הנוכחית בירושלים, בה סגן ראש העיר מטעם ש"ס צביקה כהן, הצליח במאבק משותף עם המחוז לשבץ את הבנות.

המנהלים הללו רואים במאבק מנהלי המוסדות האשכנזים, ניסיון להשתיק את העניין כדי להמשיך במדיניות המפלה.

אך אחרים טוענים בתוקף שהמחוז החרדי, הוקם על ידי שר החינוך לשעבר מ'יש עתיד', שי פירון, בכדי להתערב בתכני הלימוד, בניגוד לדעתם של גדולי ישראל ומנהלי המוסדות.

מנהל מוסד ששוחח עם 'בחדרי חרדים' טען שהמאבק הינו על תכני הלימוד במוסדות ואין לכך כל קשר לעניין השיבוץ של התלמידות.

"יתירה מכך", הוא אומר, "נעשה מהלך שקט מול ובתוך משרד החינוך כדי לקדם במהירות האפשרית את המכרז לניהול המחוז, כאשר המטרה הייתה להביא בצורה שקטה מועמד מוסכם על ש"ס ויהדו"ת. אך התנהלות לא נכונה של מנהלי הסמינרים גרמה לפיצוץ, ונתנה נשק לאותם שמצדדים במחוז החרדי, לומר שכביכול כל המאבק נוגע לשיבוץ בנות".
סמינרים מחוז חרדי משרד החינוך בנות מוסדות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד