כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

דאגה: הגראי"ל שטיינמן נבדק בבי"ח

מאז מוצ"ש חש הגראי"ל שטיינמן חולשה והוא פונה לבדיקות בבית החולים מעייני הישועה • הרופאים המליצו לו לצמצם את קבלת הקהל

הגראי''ל שטיינמן. צילום: שוקי לרר
הגראי''ל שטיינמן. צילום: שוקי לרר


דאגה בעולם התורה: במוצאי השבת האחרונה, חש הגראי"ל שטיינמן ברע ופונה לבדיקות בבית החולים מעייני הישועה, משם שוחרר לאחר מספר שעות לביתו.

במוצאי שבת, חש הגראי"ל חולשה והתפנה לבדיקות בבית החולים, כשאליו מתלוווים נכדו ונאמן ביתו הרב דוד שפירא ותלמידו העסקן הרפואי הרב אליעזר קפלן. לאחר שעות אחדות הסתיימו הבדיקות והרופאים ביקשו מהגראי"ל לנוח מעט בימים הקרובים.

עקב גילו המופלג (101), הביעו הרופאים חשש שסדר יום אינטנסיבי הכולל קבלת קהל ומסירת השיעורים הקבועים עשוי חלילה להשפיע על בריאותו של הגראי"ל, בשל כך, ביממה האחרונה ובימים הקרובים, תצומצם קבלת הקהל כדי לאפשר לגראי"ל לנוח ולהתאושש.

עם זאת, ראוי לציין כי כבר בבוקר ראשון, שעות אחדות לאחר שחרורו מבית החולים, הדריך הגראי"ל את הגר"נ זוכובסקי במדויק איזה מסר והנחיות להעביר בפגישת בכירי דגל התורה, שהתקיימה באותו ערב בבני ברק.

בשיחתו עם הגר"נ זוכובסקי, ולאחר שהגר"נ סיפר לו על המתקפות של חוגי הקיצוניים נגד חברי הכנסת, ציין הגראי"ל את מכתבו הנודע של ר' יצחק אלחנן ספקטור על אלו שמבזים את גדולי ישראל והעסקנים הנאמנים, וציין "קל לצעוק מבחוץ. אבל צריך לדעת שכל מה שעשו - כדין עשו ועל פי מה שהורו להם לעשות". לסיום, ביקש הגראי"ל לשלוח את ברכתו למשתתפים.

אחד מתלמידיו הקרובים מציין בשיחה עם בחדרי חרדים: "בגיל כזה אך טבעי שיש חולשה מפעם לפעם, ומרן שליט"א עובד בדיקות תקופתיות כדי לוודא את תקינות מצב בריאותו. ועדיין מי שאין לו שאלה דחופה לימים הקרובים מוטב שיחכה לשבוע הבא, כדי שמרן יוכל לנוח ולהקל מעליו את העול מעט".

שם הגראי"ל לתפילה: אהרן יהודה לייב בן גיטל פייגא.
הרב שטיינמן בדיקות מעייני הישועה חולשה התאוששות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד