כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

יש סיכום: הסתיימה בשביתה במכבידנט

יו"ר ההסתדרות הלאומית ויו"ר מכבידנט הגיעו להבנות, והוכרז על סיום השביתה בת שלושת השבועות • הסכם קיבוצי צפוי בפברואר

רופא שיניים, צילום: קובי הר צבי
רופא שיניים, צילום: קובי הר צבי


הנהלת מכבידנט וההסתדרות הלאומית הגיעו להסכמות על המשך מו"מ אינטנסיבי בין הצדדים והפסקת השביתה והצעדים הארגוניים.

בהודעה משותפת שמתפרסמת היום הודיעו יו"ר ההסתדרות הלאומית יואב שמחי ויו"ר מכבידנט יצחק לקס כי תאריך היעד לחתימה על הסכם קיבוצי יהיה באחד בפברואר, 2016.

בימים האחרונים התקיימו שיחות אינטנסיביות בין יו"ר מכבידנט לבין יו"ר ההסתדרות הלאומית במטרה להביא לפריצת דרך. המסמך כולל שורה של הסכמות, בהן העלאת שכרן של הסייעות ופקידות השירות בהדרגה ל 30 ₪. כמו כן, סוכם כי נושא המנהלים לא יידון בשלב זה אלא בהמשך המו"מ.

בנוסף הוסכם לגבי דרך ניהול המו"מ ויחסי העבודה בין ההנהלה לבין הוועד, ונדונו הצעות כלכליות שהוגשו על ידי הנהלת מכבידנט. לאור ההבנות, תבטל ההסתדרות הלאומית את סכסוך העבודה והתביעה המשפטית שהוגשה לבית הדין.

יו"ר מכבידנט יצחק לקס - "הנהלת מכבידנט מברכת על סיום השביתה ועל חידוש המשא ומתן על ההסכם הקיבוצי. כולי תקווה כי בכך מסתיים המשבר ונפתח עידן חדש ביחסים בין הנהלת מכבידנט לבין ועד העובדים וההסתדרות הלאומית, לטובת העובדים ולמען מטופלי מכבידנט. אנחנו נעשה את כל שנדרש בכדי לקדם מו"מ ענייני והוגן ובשקיפות מלאה ולהגיע להסכמות שייטיבו עם כל הצדדים. אני מאחל לכולנו יציבות, רעות וסיפוק בעבודתנו המשותפת".

יואב שמחי, יו"ר ההסתדרות הלאומית - "אני מברך על תחילתו של דיאלוג פורה עם הנהלת מכבידנט בראשותו של יצחק לקס. אני סמוך ובטוח כי נוכל להצעיד יחד את עובדי מכבידנט למציאות חדשה טובה יותר במקום עבודה אותו הם אוהבים. מאבקם של עובדי מכבידנט היה מאבק לקידום ההידברות ואני שמח כי שני הצדדים עברו כברת דרך למען קיום סביבת עבודה הוגנת והולמת במכבידנט"
מכבידנט הסתדרות לאומית מאבק עובדים שביתה מכבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד