י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

כך הפכה הנסיכה קייט מידלטון להשראת אופנה חרדית

באמריקה היא מודל לחיקוי בקרב נשים מכל מגזר ודת • יש נשים שהתחילו לכסות את הראש בזכות הכובעים שלה • אז מדוע יש רבנים המתנגדים לתופעה?

כך הפכה הנסיכה קייט מידלטון להשראת אופנה חרדית


הנסיכה קייט מידלטון, דוכסית קיימברידג', שהפכה לא מכבר לאייקון אופנה עולמי, הפכה לאייקון גם במגזר החרדי והדתי בניו יורק - ואפילו בארץ.

עדי היימן, מעצבת אופנה אמריקאית, קוראת לתופעה "אפקט קייט מידלטון", וטוענת כי מדובר בתופעה שחצתה "גבולות ודתות".



מתוך ויקיפדיה

הנסיכה קייט מידלטון לבושה בדרך כלל בשמרנות- בצניעות שמתאימה היטב לאופנה הצנועה של הנשים החרדיות, הכובעים היפהפיים והלא שגרתיים שחובשת הדוכסית באירועים ממלכתיים, שהפכו לאייקון בעולם האופנה הלא יהודי, אומצו באופן טבעי בקרב נשות האצולה החסידית המודרנית, שנוהגות לחבוש כובעים סמליים או קשתות רחבות מעל הפיאות.

אין פלא שנשים התלהבו מיצירות האופנה של הקשתות המעוטרות שלובשת הנסיכה, אומרות בעלות חנויות לכובעי נשים. אפקט קייט מידלטון, תפס תאוצה בקרב הנשים הדתיות המודרניות, מהמגזר המוגדר "יאנג יזרעאל" - נשים אלו לובשות כיסוי ראש סמלי כשהן באות בשבתות ובחגים לבית כנסת.



סאורטסיקנה
אלו אימצו בהתלהבות את אופנת הקשתות של הנסיכה, ובמיוחד הצעירות הנשואות הטריות. אליסון ג'וספס, בעליו של האתר האמריקני "יהודים בעיר הגדולה", אומר שאחד הדברים היפים באופנה היהודית הוא שניתן להיות גם צנועה וגם אופנתית לפי צוו השעה.

פתאום נשים מכסות את הראש
בלה בצלאלי, בעלת רשת חנויות כובעים ברחבי ניו יורק, אומרת שמחצית מהקליינטיות שלה הם נשים דתיות או חרדיות שמתלהבות מהסטייל של הנסיכה, ובעיקר מהכובעים הקטנטנים המעוטרים והססגוניים, והקשתות.

מאז שהנסיכה הפכה לאייקון, יותר ויותר נשים שמעולם לא כיסו את ראשן בבית כנסת, החלו לרכוש את הכובעים היפהפיים, שיוצרו בהשראת אופנת כיסויי הראש של הנסיכה. מסתבר ש"אפקט קייט מידלטון" גורם לא מעט כאב ראש לרבני הקהילות שאינם מתלהבים מהאייקון, שתפס לו מקום נכבד במלתחה הדתית. מסתבר שמספר רב של בתי כנסת באנגליה- ארץ מולדתה של ה"אייקון", פרסמו איסור ברור ללבוש קשתות או כיסוי ראש נוסח הנסיכה, בטענה שכיסוי ראש שכזה אינו נחשב לכיסוי ראש על פי ההלכה. באתר האינטרנט של בית הכנסת האורתודוקסי-אלסטרי, אחד מפרברי לונדון, נאמר כי נשים נשואות חייבות להגיע לבית כנסת עם כיסוי ראש. כיסוי ראש נוסח הדוכסית אינו מקובל הלכתית. לעומת זאת, הרב בנימין סקיידל- רב בית הכנסת המודרני, אור החיים במנהטן, טוען כי כיסוי הראש הקטן, מקובל עליו הלכתית שכן בהלכה אין קריטריונים מדויקים באשר לגודל של כיסוי הראש. מאידך, טוען הרב, כי הנשים שאימצו את אופנת כיסוי הראש של הדוכסית אינן מדקדקות במצוות, ועבורן זהו קוד לבוש של בית כנסת.



הנסיכה קייט מידלטון - ריקי וילסון מתוך ויקיפדיה
קייט מידלטון חרדיות אמריקה אופנה סטיילינג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד