י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

זקן היהודים באנטוורפן: ר' אליעזר רויטנברג ז"ל

ברכת הרבי מקוז'ניץ, מכתב האמרי אמת, וכתב ההכתרה לרבה של אנטוורפן • 'בחדרי חרדים' עם נקודות ציון בחייו של זקן יהודי אנטוורפן שהלך לעולמו בגיל 97 • יהי זכרו ברוך

 ר' אליעזר רויטנברג ז"ל
ר' אליעזר רויטנברג ז"ל


ברוך דיין האמת - הבוקר נפטר ר' אליעזר רויטנברג ז"ל, זקן יהודי אנטוורפן שבבלגיה כשהוא בן 97 בפטירתו, לאחר נחלש בתקופה האחרונה.

המנוח, נולד בשנת תרע"ח באנגליה והוא ניצול ממחנות ההשמדה. לאחר המלחמה הגיע לבלגיה ונישא לרעייתו שתחי' בת החסיד רבי יוסף ראקוב (כץ) זצ"ל מגרמניה, שהיה מקורב לאדמו"ר הזקן בעל ה'אמרי אמת' מגור זצ"ל.

בעת חתונתו קיבל מכתב ברכה מכתב מה'אמרי האמת' מגור זצ"ל שהיה מבין מכתביו האחרונים שכתב. ר' אליעזר ז"ל זכה לאריכות הימים לאחר שקיבל ברכה מהרה"ק רבי אהרן מקוז'ניץ זצ"ל, בכל חייו נהג להזכיר את הברכה שקיבל.

לפרנסתו עסק בסחר ביהלומים והיה לאיש עסקים מצליח, בעבר סיפר המנוח כי בשעתו הבורסה הייתה פתוחה בשבת - רבי מאיר שפירא מלובלין זצ"ל הגיע לשאת דברים בפני העובדים, והבורסה נסגרה בשבת.

כל חייו התפלל בבית הכנסת הגדול 'אוסטן' של קהילת מחזיקי הדת באנטוורפן, והיתה לו חזקה של למעלה מיובל שנים להתחיל לשורר את הפיוט "ויאתיו כל לעבדך" בתפילות הימים הנוראים.

מכריו בבלגיה מספרים כי היה אדם שקט וצנוע, ועד לתקופה האחרונה בה היה הולך למושב הזקנים המקומי, ונותן לזקנים אוכל מידי יום ביומו. בהכתרת המרא דאתרא הגאון רבי אהרן שיף לפני חמש שנים, כזקן הקהילה, התכבד ר' אליעזר לתת את כתב הרבנות למרא דאתרא.

בנוסף למעלה מארבעים שנה היה משתתף בשיעור אותו היה מוסר גאב"ד העדה החרדית הגרי"ט וייס בבית החסידים דגור אז שימש הגאב"ד כרב בית החסידים, ר' אליעזר היה מכין לגאב"ד את הכוס תה ולא החזיר אף יום בשמיעת השיעור.

ההלוויה תצא היום בשעה 15:00 בצהריים מבית הקהילה מחזיקי הדת באנטוורפן לבית החיים בפיטע שבהולנד שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.
לוויה אנטוורפן אליעזר רויטנברג יהלומים זקן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד