י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מחוסר ראיות: נסגר התיק נגד יצחק עידן

לאחר שנתיים וחצי: נסגרה החקירה נגד ראש עיריית אלעד לשעבר, בחשד לקידום פרויקטים של תושב העיר

עידן בבית המשפט. צילום: יוסי זלינגר, פלאש 90
עידן בבית המשפט. צילום: יוסי זלינגר, פלאש 90


כשנתיים וחצי לאחר פתיחת החקירה נגד יצחק עידן, ראש עיריית אלעד לשעבר - נסגר התיק בעניינו מחוסר ראיות.

בי"ז סיון תשע"ג פשטו חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה במשטרת ישראל על בניין עיריית אלעד, ועצרו את ראש העיר המכהן יצחק עידן בחשד לביצוע עבירות שוחד מרמה והלבנת הון. יחד איתו נעצרו גם מספר עובדים. עידן נחקר ומעצרו הוארך ביומיים, אז שוחרר למעצר בית.

כשנה לאחר מעצרו, בחודש סיון תשע"ד, המשטרה סיימה את החקירה בחשד לקיומו של קשר פסול בין עידן, בעת שכיהן כראש עיר, לבין איש עסקים תושב אלעד שעוסק בשיווק ובמכירת פרויקטים למגורים באלעד, אשר במסגרתו פעל עידן לקדם פרויקטים לטובת עסקו של אותו תושב ובמקביל קיבל מהאחרון הטבות כספיות.

המשטרה גיבשה תשתית ראייתית נגדו, והתיק הועבר לפרקליטות.

כאמור, היום קיבל עידן מכתב מהמשטרה כי הוחלט לסגור את התיק "לא נמצאו ראיות מספיקות להעמדתך לדין". המכתב, נשלח לפני כשנה בתאריך 04/01/2015 לכתובתו של עידן באלעד, אולם מאז הספיק לעזוב את העיר לטובת בני ברק. כך, שרק כשנה לאחר שנסגר התיק - עידן התעדכן.

מפרקליטות מחוז מרכז נמסר ל'בחדרי חרדים' כי התיק נסגר מחוסר ראיות מספיקות. באשר לשיהוי במסירת המכתב לחשוד, נמסר כי הוא נשלח על ידי המשטרה, משם טרם נמסרה תגובה.

חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי דוד יוסף בירך את ראש עיריית אלעד לשעבר הרב יצחק עידן ואמר לו כי סופה של האמת לנצח ולצאת לאור. "אני מכיר את הרב עידן כבר שנים ארוכות ולכל אורך הדרך הייתי בטוח בחפותו. כתלמיד חכם וכאיש מאמין, הרב עידן התמודד בגבורה עם האשמות הקשות שספג והאמין בקדוש ברוך הוא שיגלה את הצדק. עכשיו עם סיום הסאגה המשפטית אני מקווה לראות את הרב עידן חוזר לחיים הציבוריים וממשיך לתרום מכשרונתיו הברוכים.‏."

יצחק עידן חקירה פרויקטים ראיות אלעד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד