כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

ה'מרמה במוסדות': החקירה מסתעפת

הוארך שוב מעצר החשודים בפרשת הונאת משרד החינוך • העצורה - בת של אדמו"ר - שוחררה בתנאים מגבילים

אחד החשודים בבית המשפט. צילום: קובי הר צבי
אחד החשודים בבית המשפט. צילום: קובי הר צבי


הארכת מעצר שלישית: מעצרם של אביגדור גולדשטיין (47) ושלמה ורטהיימר (38) החשודים בפרשת 'הונאה במוסדות' הוארך היום (ג') בפעם השלישית עד ליום חמישי, אז ייערך דיון בעניינם גם של החשודים הנוספים פנחס מנחם זידמן (50) ומרדכי הרשלר (34).

עורך הדין שלום בן שבת טען בדיון כי מרגע מעצר מרשו, לא נערך כל עימות בינו לבין החשודה שאף היא קשורה לאותה עמותה, או לבין בעל ציינג' שזיהה את ורטהיימר פורע צ'יק. החשוד טען, כבר בחקירתו הראשונה כי המסמכים שהוצגו בפניו מזוייפים, ולא הוא זה שחתם עליהם.

פרקליטו של גולדשטיין, עו"ד יאיר נהוראי אמר כי "לעניות דעתי הסיבה היחידה שאנחנו כאן, כי בפרקליטות מבקשים לטפל בכל ה-4 ולא רוצים לעשות הפרדה בינהם". לדבריו לא קרה שום דבר חדש שיצדיק את הארכת המעצר. "כל עניין הארכה הוא עצלות וחוסר רצון לעשות הבחנה בין המשיבים".

כאמור, השופט דוד שאול גבאי ריכטר, האריך את מעצרם של השניים ביומיים נוספים, עד ליום חמישי.

החשודה בפרשה, בתו של אדמו"ר (53) ששמה נאסר לפרסום, הובאה אף היא לבית משפט השלום בירושלים, שם שוחררה בתנאים מגבילים שאינם כוללים מעצר בית.

בפעם הראשונה הוארך מעצרה בארבעה ימים, אך מספר שעות לאחר שהגיעה לכלא נווה תרצה לא חשה בטוב ושוחררה לארבעה ימי מעצר בית. ביום החמישי הובאה שוב לבית המשפט ומעצר הבית הוארך עד היום. כאמור, היום שוחררה.

מחרתיים, ביום חמישי צפויים ארבעת העצורים להופיע בפני בית המשפט, לדיון נוסף בפרשה. מאז שהחקירה הפכה לגלוייה, זומנו עשרות אנשים הקשורים לעמותות לחקירה ותישאול, ובסיומה שוחררו.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי מחר צפוייה להתקיים פגישה בין נציגי הפרקליטות לחוקרי ההונאה במשטרת ירושלים, שם יוחלט כיצד להמשיך את ניהול החקירה, אם לגשת כבר בשלב מוקדם זה להצהרות תובע וכתבי אישום, לבקש שוב הארכות מעצר או לאפשר לעצורים בפרשה להשתחרר בתנאים מגבילים.


החשודים מובאים לבית המשפט

לפי החשד פנו העצורים למשרד החינוך בבקשה לתקצב מוסדות שהם מפעילים. אך התברר כי חלק גדול מהתלמידים בכלל נמצאים בחו"ל וחלק נוסף לומדים בישיבות שלא מקבלות תקצוב מהמדינה מסיבות שונות, או שלא מכירים במדינה, או שלא קיבלו אישור לניהול תקין.

וכך, העמותות שנקראו 'תקוות הגאולה', 'כולל אברכים מנחם ציון', 'מנחת ישראל' ו'זרעא חיא וקיימא', קיבלו במרמה כשלושה מיליון שקלים ממשרד החינוך.



"הגענו לחלפני כספים שדרכם העמותות מימשו את השיקים לכסף מזומן", סיפרה המשטרה, "הבאנו גם אנשים שקשורים לעמותות לחקירה. לאחר חקירה הוחלט שחלק מהם מגיעים להארכת מעצר. בשלב זה אי אפשר להגיד למי יש חלק גדול יותר או קטן יותר. גם עכשיו נחקרים מעורבים נוספים".

במהלך הדיונים עלה כי תלונה ראשונה, הוגשה על ידי משרד החינוך בחודש יוני לגבי עמותת 'תקוות הגאולה'. לאחר בדיקה, התברר שישנן עוד עמותות קשורות הפועלות באותו אופן. עם אנשים העוברים מעמותה לעמותה. בשל המצב הבטחוני התמשכה החקירה עד היום.



לטענת המשטרה מדובר ברשת: "הם פעלו בצוותא וכרגע אנו לא יכולים להגיד בוודאות חלק של מי גדול יותר ושל מי קטן יותר. החלטנו לבצע את המעצר היום שכן - היום יום התשלום, אילו לא היינו עוברים לחקירה גלויה, החשודים היו מקבלים עוד כסף רב מהמדינה".

לחשודים מיוחסים חשדות לביצוע עבירות הלבנת הון, קבלת דבר במרמה, זיוף ושימוש במסמך מזויף. לחלקם גם מיוחס רישום כוזב במסמכי תאגיד.
הונאה מרמה מוסדות עמותה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד