כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

ביהכנ"ס בגבעת זאב: גם השוטרים פונו

הפירוק של בית הכנסת 'איילת השחר' בגבעת זאב הולך ומסתיים וגם השוטרים עזבו את המקום

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90


בדיון שנערך הבוקר בבג"צ, הוחלט כי מעתה המשטרה תפסיק לאבטח את מתחם בית הכנסת המפונה בפסגת זאב.

לאחר שהמדינה הודיעה לבית המשפט כי הליך פירוק בית הכנסת 'איילת השחר' בפסגת זאב הושלם, טענה כי אין עוד צורך בהותרת כוח משטרתי קבוע במקום וביקשה לאפשר לה שלא להחזיק עוד כוח אבטחה משטרתי במקום.

אנשי בית הכנסת שכבר נכנסו למבנה החלופי לא התנגדו לכך. גם בעלי השטח מסרו כי הם מבקשים להותיר את בקשת המדינה לשיקול דעתו של בית המשפט, "... ובלבד שככל שתשוב להיות נוכחות בלתי מורשית בשטח, תושב הנוכחות המשטרתית הקבועה לחלקה".

אתמול (ב') המדינה הודיעה כי "בימים הקרובים תפונה מהשטח כל הפסולת ויוסר הגידור שהוצב במטרה לבודד את המתחם במהלך עבודות הפירוק".

פרקליטם של בעלי השטח ציין כי המדינה התחייבה להסיר את הגידור המקיף את החלקה, ואילו במסגרת בקשתה הנוכחית היא התייחסה רק לגידור שהוצב במתחם. לכן, ביקש כי בית המשפט יבהיר כי על המדינה לקיים את התחייבותה לעניין פירוק הגידור במלואה. המדינה הגיבה כי היא תפעל בהתאם. דהיינו, לפרק את כל הגידור הקיים מסביב לחלקה, ככל שאין מדובר בחלק מהגידור החיצוני של היישוב גבעת זאב.

לנוכח זאת, החליטו הרכב השופטים נשיאת בית משפט העליון מרים נאור, יחד עם השופטים חנן מלצד ועוזי פוגלמן, לקבל את בקשת המדינה. משמעות הדברים היא, כי המדינה רשאית עתה להסיר את הכוח המשטרתי.


הגר"ד יוסף מוסר את השיעור האחרון בבית הכנסת בטרם הפינוי הסופי
איילת השחר גבעת זאב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד