י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

כנס חירום: לעצור את האקדמיה לבנות

כנס חירום בהשתתפות הגר"ח קנייבסקי והאדמו"ר מויז'ניץ: "מכשולים עצומים במוסדות האקדמיה" • הוידאו המלא

צילום: שוקרי לרר
צילום: שוקרי לרר


,
המאבק בההשכלה הגבוהה למוסדות החינוך החרדי חוזר: כפי שפורסם הבוקר לראשונה ב'בחדרי חרדים', התקיים הערב (ג'), כינוס חירום בהשתתפות הגר"ח קנייבסקי והאדמו"ר מויז'ניץ, בנושא לימודי האקדמיה במוסדות החינוך החרדי.

בכינוס, בבית כנסת שמתחת לביתו של הגר"ח קנייבסקי בבני ברק, השתתפו עשרות מנהלי מוסדות וסמינרים מרחבי הארץ, במטרה לעצור את לימודי האקדמיה במוסדות החרדים, מהלך שלדעת המתנגדים פוגע בחינוך החרדי.

בהחלטות הכנס נכתב, "היות במוסדות האקדמיים קיימת סכנות רבות ומכשולים עצומים. הן בתכני הלימודים והן במרצים שיש להם השפעה רעה על ענינים הנוגעים לחומרות ובוודאי שהם מהווים סתירה גמורה לדרך ישראל סבא.

"על כן אנו שבים ומזהירים כי בנות ונשות ישראל לא תלמדנה במוסדות אקדמיים או מוסדות המסונפים לאקדמיה".

בכינוס הוקרא גם מכתבם של הגראי"ל שטיינמן והגרי"ג אדלשטיין ראש ישיבת פונוביז' שחיזקו את מנהלי הסמינרים במאבקם נגד הלימודים האקדמיים.

במכתב נאמר: "למע"כת הרבנים הגאונים שליט"א המתכנסים בכניסה לשם שמים לחיזוק האיסור על בנות סמינרי בית יעקב לעזוב את הסמינר למקומות לימוד שאין רוח חכמים נוחה מהם. יהי נועם השם עליכם וחפץ השם בידכם יצלח".

יש לציין כי בעבר נערכו מאבקים נגד לימודים אקדמיים ברחוב החרדי, וגדולי ישראל אף הפיצו מכתב כנגד הלימודים במכללות, אך המאבק לא צלח ואחוזי הלומדים החרדים באקדמיה עולה מידי שנה. כיום מונים הסטודנטים והסטודנטיות מהמגזר החרדי, במסגרות להשכלה גבוהה, למעלה מחמשת אלפים.


,

החלטות הכינוס:,





נוסח ההחלטות:

בכנס החירום בעמידה על משמר החינוך הטהור, בראשות מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א, הוחלט על דעת מרנן ורבנן שליט"א כדלהלן:

אנו פונים בזה לכל בתי אב בישראל, כי חינוך בנות ישראל מגיל צעיר ועד גמר הלימודים ובניית בית נאמן בישראל, הופקד ע"י גדולי ישראל בדורות האחרונים אך ורק בידי מוסדות הלימוד החרדיים המונחים ע"י גדולי ישראל מזמן ייסוד "בית יעקב" ועד ימינו, שבהם מחנכים ליר"ש טהורה, אהבת תורה, אמונה ובטחון, יחד עם מקצועות נצרכים להשגת פרנסה, בלא שום תערובות לימודים אשר אין רוח חכמים נוחה מהם, וזהו המקום היחידי שבו צריך וראוי לחנך את בנות ישראל.

1. במוסדות הלימוד האקדמיים על כל צורותיהם, קיימות סכנות רבות של מכשולות עצומים הן בתכני הלימודים והן במרצים, שיש להם השפעה רעה של עניינים הנוגעים לחמורות, ובוודאי שהם מהווים סתירה גמורה לדרך ישראל סבא.

ע"כ אנו שבים ומזהירים, כי בנות ונשות ישראל לא תלמדנה במוסדות אקדמיים או במוסדות המסונפים לאקדמיה, ובכלל זה שלוחות או מוסדות המכנים את עצמם סמינרים ומעניקים תארים אקדמיים. וכבר נאסר הדבר בכל החומר ע"י גדולי הדורות מקדמת דנא ועד ימינו. ואין להתפתות בנושאים אלו בתואנות שוא, שכך דרכו של יצר הרע היום אומר לו עשה כך וכו'.

2. בנות ישראל הלומדות במסגרות החרדיות, לא תלמדנה במקביל ללימודי הסמינר, השלמת בגרות או מכינה אקדמאית, בלא שום יוצא מן הכלל, ואף לא תיגשנה לבחינות באופן עצמאי, ומנהלי הסמינרים יעמדו על זה בכל תוקף.

3. חניכות המוסדות החרדיים וכן מורות העובדות בהן, או החפצות לקבל משרת הוראה או כל משרה אחרת, כל לימודי ההמשך והשתלמויותיהן יהיו אך ורק בסמינרים ומרכזי ההשתלמויות של "בית יעקב", ולא תלמדנה בשום מקום אחר, ובוודאי שלא יפנו לקבלת תואר אקדמי לכל מקום שהוא.

4. אנו פונים למנהלי המוסדות שלא יכירו בדרגות ותארים של צוותות החינוך וההוראה שתלמדנה במוסדות לימוד אקדמיים.

5. על מנהלי המוסדות ועל המחנכות להסביר לציבור הנשים והבנות את חומר הדבר לפנות ללימודים אקדמיים ובמקומות שאין רוח חכמים נוחה מהם.

6. מנהלי מוסדות הלימוד בחינוך החרדי יעמדו כחומה בצורה שלא להתפתות אחר שכנועים שונים מבית ומחוץ, הבאים לשנות את צורת חינוך בנותינו. רבני הקהילות יחזקו את בני קהילותיהם לעמוד בנסיון של פרנסה כשרה בדרך כשרה.

נסיון הדורות העיד שכל תהליך שנעשה מתחילתו מחמת אילוץ או רצון של יחידים, הפך עד מהרה לדבר מוכרח לרבים, ורק בהתחזקות הציבור כולו, ובפרט ע"י נושאי התפקידים הציבוריים והחינוכיים, נוכל להצליח לשמר את פח השמן החתום מכל טומאה זרה. בעמדנו בימים אלו, ערב ימי החנוכה הבעל"ט, המסוגלים לעורר על ענייני חינוך בטהרה ולסתום הפרצות, נוסיף לעמוד על המשמר בעניינים אלו. ובזכות זו על המשמר נזכה בעז"ה להעמיד דורות ישרים מבורכים ולהתקין אפשרות פרנסה ברווח בדרכי היתר בלא כל מכשול בדרך ישראל סבא,

צילום: שוקי לרר,






































































,
סמינרים הגרח קנייבסקי כינוס מכתב רבנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 52 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד