י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

6 חודשי עבודות שירות ו 10,000 ש"ח לנהג שהורשע בגרימת מוות ברשלנות

עמותת אור ירוק: "נסיעה במהירות מופרזת הורגת. הקיצוץ בתקציב המופנה לבטיחות בדרכים, גורם לחוסר של מאות ניידות ומאות שוטרים שהיו צריכים להיות בכבישים ולהגביר את ההרתעה כנגד נהגים שמסכנים את החיים בכביש"

6 חודשי עבודות שירות ו 10,000 ש"ח לנהג שהורשע בגרימת מוות ברשלנות
מוטי קרליץ זקא


חצי שנה של עבודות שירות וקנס של 10,000 ₪ נגזרו על נהג רכב מסחרי שפגע ברכב פרטי וגרם למותו של הנהג, כך קבע השופט אריה זרזבסקי בפסק הדין שפורסם ב-14.10.15, בבית המשפט לתעבורה בתל אביב.

בחודש אפריל 2012, מת מפצעיו נהג רכב לאחר שנפגע באורח אנוש מפגיעת רכב מסחרי בחלקו האחורי של רכבו. התאונה ארעה בשעות הערב, כאשר הנהג הפוגע והמנוח נסעו בכביש 4 מצפון לדרום.

כשהמנוח החל להתקרב עם רכבו למחלף מסובים, האט את מהירות נסיעתו לקראת סיבוב המחלף.
הנהג הפוגע מאידך, המשיך במהירות נסיעה שאינה הולמת את תנאי הדרך. כתוצאה מכך הרכב המסחרי התנגש בעוצמה ברכבו של המנוח. התנגשות זו ותוצאותיה גרמו למנוח חבלות חמורות שהביאו למותו.

בפסק הדין ציין השופט זרזבסקי כי "מותו של המנוח נגרם כתוצאה מרשלנותו של הנאשם שהתבטאה בחוסר זהירות ומיומנות באופן שסיכן את משתמשי הדרך". כמו כן, הוסיף כי "הנאשם התעלם מהימצאותו של רכב בכביש, לא בלם את רכבו והמשיך בנסיעה בנתיב בו האט הרכב ופגע בו".

עמותת אור ירוק: "נסיעה במהירות מופרזת הורגת. הקיצוץ בתקציב המופנה לבטיחות בדרכים שבמבע משרד התחבורה, גורם לחוסר של מאות ניידות ומאות שוטרים שהיו צריכים להיות בכבישים ולהגביר את ההרתעה כנגד נהגים שמסכנים את החיים של שכולנו בכביש. לא רק הנהג אשם בתאונות הדרכים וגם למשרד התחבורה יש אחריות לתאונות הדרכים. יש לחזק את משטרת התנועה כדי שזו תגיר את הנראות בכבישים ותמתן את אופן נהיגת הנהגים".
עמותת אור ירוק תאונות כביש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד