כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

אייכלר חושף: מה למדתי מאחמד טיבי?

בנאום באידיש בקו של בעלזא מספר אייכלר על עמדתו בנוגע לכנסת, ובמה זה שונה מסאטמר • תרגמנו לכם במיוחד

ישראל אייכלר. צילום: פלאש 90
ישראל אייכלר. צילום: פלאש 90


בדברים שנשא חבר הכנסת ישראל אייכלר מ'יהדות התורה' בשפת האידיש בקו של חסידות בעלזא, שם הוא מוסר בקביעות מידי שבוע שיחה בנושאים אקטואליים, גולל אייכלר את סיבת ישיבת החרדים בכנסת ישראל, וההבדל בינם לבין חסידות סאטמר.

בהקלטה שהגיעה לידי 'בחדרי חרדים' נשמע אייכלר מדבר בשפת האידיש, מצ"ב התרגום לדבריו.

אייכלר: "יש את שיטת סאטמר שאסור ללכת לבחירות ולשבת בכנסת המינים בגלל שהופכים כביכול לשותפים לכל העבירות שהמדינה עושה - עבודה זרה גילוי עריות ושפיכות דמים, הכל יש שם".

"אבל גדולי ישראל בכל הדורות לימדו אותנו שכיוון ואנחנו לא בעלים על המדינה ואין לנו שליטה במדינה, והמדינה היא לא מדינה יהודית אלא היא ככל מדינות הגויים, לכן זה כמו בארצות הברית שם המדינה גם מממנת את כל תועבות העולם ומשתתפים בבחירות ובממשל, וזה לא נקרא שותפות לשאר הדברים החמורים שנעשים ע״י המדינה".



"לקבוע כי מי שיושב בכנסת ישראל הוא שותף לשאר העבירות שמבצעת המדינה זה לעשות שקר. שאלתי פעם את חבר הכנסת אחמד טיבי", כך אייכלר, "אתה שותף לכל ההתנחלויות ולישובים הציוניים בגלל שאתה חבר בכנסת? אין בציבור הערבי כאלו שמאשימים אותך בכך שאתה ציוני בגלל שאתה יושב בכנסת?

"ענה לי חבר הכנסת אחמד טיבי: מה אתה חושב, שהערבים חמורים? הם מבינים למה אני יושב בכנסת, ואני לא בכנסת כדי לבנות התנחלויות ולהשליט את הציונות על הציבור הערבי. הערבים מבינים את זה.

"לא רציתי לספר לו שאצלנו היהודים יש ציבור שלא מבין את זה, וחושבים שאנחנו (חברי הכנסת) יושבים בכנסת כדי לעשות את חילולי השבת ואת שאר פעולות הציונות כאן בארץ ישראל.

"אנחנו יושבים בכנסת רק כדי להציל מזוטו של ים, כדי להשגיח שלא ירמסו את החרדים עם מיסים כבדים וארנונות, ושלא ירעיבו את הילדים שלנו בכך שלא יתנו לנו לעשות ׳פרנסה׳. כל זה כדי שיהודים יוכלו לגור כאן בארץ ישראל".
סאטמר ישראל אייכלר אחמד טיבי חרדים ציונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד