כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

החרדים מתעקשים: שוויון בתקציב הערים שמעבר לקו הירוק

פגישה שהתקיימה היום בין ח"כ סמוטריץ', ראשי הערים החרדיות מעבר לקו הירוק ועוזרים פרלמנטריים מש"ס ומיהדות התורה, לא העלתה דבר - החרדים ובראשם גפני מתמידים בסירובם לתמוך בחוק • כנסו כדי להבין למה

הפגישה בכנסת היום, באדיבות המצלם
הפגישה בכנסת היום, באדיבות המצלם


התפוצצה הפגישה - לאחר שאתמול (ג') יצא ח"כ משה גפני כנגד חוק החטיבה להתיישבות של ח"כ בצלאל סמוטריץ', וגרם לעיכוב קידום החוק - היום נפגשו נציגים משני הצדדים בכדי להגיע להבנות.

בישיבה שנערכה היום בכנסת בהשתתפות ח"כ בצלאל סמוטריץ נכחו יגאל גרינוולד מנכ"ל 'החטיבה להתיישבות יהודית', ראשי הערים החרדיות מעבר לקו הירוק - ראש עיריית ביתר עילית מאיר רובינשטיין וראש עירייץ מודיעין עילית יעקב גוטרמן, וכן יועצים פרלמנטריים מש"ס ויהדות התורה.

לפי המידע שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', המפלגות החרדיות דורשות שוויון לתקציבים של החטיבה להתיישבות בין כך הערים בהתנחלויות. לטענת החרדים קיים אי שויויון בקריטריונים לקבלת כספים מהחטיבה, גורם חרדי אף אומר כי - "הקריטריון כיום לקבל תמיכה הוא ישוב של עד 3500 תושבים, דבר שלא קיים בישובים ובערים החרדיות בהתנחלויות. אי השוויוניות חייבת להיפסק".

מנגד אומרים גורמים ב'בית היהודי' כי הדרישות של החרדים הן "כספים שאין מאיפה להביא אותם, אם החרדים רוצים שיוסיפו מהכספים הקואליציוניים שלהם".

יצויין, כי היום היה אמורה להתקיים דיון בועדת הכנסת והצבעה כדי לקדם את חוק החטיבה להתיישבות, אך נציגי יהדות התורה וש"ס הודיעו כי לא יתמכו. המהלך גרם לעיכוב קידום החוק וביטול הדיון הבוקר.
גפני הקו הירוק החטיבה להתיישבות סמוטריץ' ביתר עילית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד