כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

עבר בטרומית: קיצור פטור מארנונה לבניין שנהרס

ח"כ רועי פולקמן מ'כולנו' עם הצעת חוק שתסייע לצמצם את מצוקת הדיור ולבנות בניינים הרוסים

פולקמן. צילום: פלאש90
פולקמן. צילום: פלאש90





מליאת הכנסת אישרה היום (ד) בקריאה טרומית את הצעת חוק קיצור תקופת הפטור מתשלום ארנונה לבניין שנהרס או ניזוק, וקביעת סכום מרבי לתשלום, שהגיש חבר הכנסת רועי פולקמן מכולנו.

החוק הקיים קובע כי מחזיק בבניין שנהרס או ניזוק ואין יושבים בו, יהיה זכאי לפטור מתשלום ארנונה למשך שלוש שנים. בתום תקופה זו יהיה חייב המחזיק בארנונה למשך חמש שנים ולאחריהן, אם הבניין נותר במצבו, לא יהיה חייב בשיעורי ארנונה נוספים. בחוק שאושר היום מוצע לקבוע כי תקופת תשלום הארנונה, לאחר תקופת הפטור הראשונה, תהיה ללא הגבלת זמן. כלומר, לאחר תקופת הפטור הראשונה לא יינתן פטור נוסף.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "מצבו של שוק הדיור בישראל קשה. המחסור בהיצע ומחירי הדיור הגבוהים כתוצאה מכך מחייבים להתייחס לטיפול בשוק הדיור כאל צורך חירום לאומי. מטרתה של הצעת החוק היא לקצר את תקופת הפטור מתשלום ארנונה הניתן למבנים נטושים, ובכך לסייע להגדיל את היצע הדירות בשוק. כיום, המצב החוקי מאפשר לבעלים של מבנים נטושים או שאינם ראויים למגורים לקבל פטור מתשלומי ארנונה למשך שלוש שנים ולאחר מכן לשלם תשלום מזערי למשך חמש שנים נוספות. לאחר שתי התקופות האמורות, ניתן פטור מוחלט למשך תקופת בלתי מוגבלת, ללא שום סייג".

יו"ר סיעת כולנו ויוזם החוק, ח"כ רועי פולקמן, אמר בדיון כי "אלפי יחידות דיור יכלו לשמש זוגות צעירים, לו בעלי הנכסים היו מבינים שלא משתלם להם להחזיק בשטחים החומים כבני ערובה. רבים מהמבנים הללו ממוקמים בערים הגדולות, שם כל שטח אדמה הוא נכס עתיר ממון. בעלי הנכס מבינים זאת ואין להם שום אינטרס להפוך את הבניין הנטוש לבניין מגורים, כיוון שהם יכולים להרוויח הרבה כסף ללא שום מאמץ כלכלי ובטח ובטח בלי מחשבה חברתית.

"לא ייתכן שעם הצורך בביקוש לדיור אנו נמשיך לעצום עיניים ולא לתת את הדעת על מיליוני שקלים שלא נכנסים לקופת הרשויות המקומיות ויכולים להיות מתועלים לטובת שירות טוב יותר לתושבי העיר. לא ייתכן שמאות אלפי מטרים רבועים יישארו נטושים במרכזי הערים הגדולות בעוד בעליהם מחכים להרוויח הון נוסף על גבם של התושבים".

62 ח"כים תמכו בהצעה ללא מתנגדים, והיא תועבר לוועדת הכנסת שתחליט היכן היא תוכן לקריאה ראשונה.
רועי פולקמן מצוקת דיור בניינים ארנונה הנחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד