י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

עובדי מגה: בעלי השליטה הוליכו אותנו שולל והסתירו מידע

טוענים כי בעלי הרשת, הפועלים למכירת סניפי YOU, הסתירו מהם את היקף החובות בעת חתימת הסכם ההבראה: "הייתה להם תוכנית מראש להתנתק ממגה" ■ בעלי מגה: "אמירה מופרכת. העובדים שותפים בחברה"

  • כ"א כסלו התשע"ו
.
.





עובדים ברשת YOU של מגה מותחים ביקורת חריפה על בעלי השליטה בחברה-האם אלון רבוע כחול וטוענים כי הוליכו אותם שולל; זאת על רקע הודעת הקבוצה כי בכוונתה למכור את סניפי רשת הדיסקאונט YOU ולפטר את כל 1,200 עובדיה.

עובדים ברשת אומרים היום (ד'): "הוליכו אותנו שולל. הבעלים רוצים לצאת נקיים בדלת מסתובבת, בלי לספוג דבר. לצאת כמו גדולים ושירחמו עליהם, כולל הספקים. כשנחתם ההסכם הראשון עם העובדים, אביגדור קפלן (יו"ר אלון רבוע כחול, א' ח') אמר שיש עוד את הסיפור עם הספקים שצריך לסגור, אבל אף אחד לא ידע שהחובות כאלה עצומים. הם הסתירו את המידע הזה. רק כשמגה פנתה לבית המשפט בבקשה להסדר חוב, התברר גודל החובות. יכול להיות שאם היינו יודעים על היקף החובות, לא היינו חותמים על ההסכם. שיקרו לנו".

אתמול (ג') דיווחה מגה על ביצועיה לרבעון השלישי של 2015 והציגה נפילה של 38% בהכנסות ל-942 מיליון שקל. מדובר בקצב מכירות שנתי של 3.8 מיליארד שקל בלבד - כמחצית ממחזור המכירות של רשת מגה בשיאה. ההפסד התפעולי של מגה ברבעון הסתכם ב-154 מיליון שקל, שכלל בחלקו הפרשות בגין פיטורי עובדים והפסדים בשל סגירת סניפים.

הנהלת מגה מנסה להוביל מהלך מהיר למכירת סניפי רשת YOU, אולם כבר כעת ברור כי מרבית התגמולים שיתקבלו מהמכירה ישמשו לתשלומי הפיצויים עבור העובדים המפוטרים - ולא לתפעול השוטף של הרשת.

גם לרצונה של הנהלת מגה להתמקד ברשת העירונית "מגה בעיר" אין לפי שעה היתכנות כלכלית, בשל הצורך של הרשת בהזרמה של כ-200 מיליון שקל (פי שניים מהסכומים שפורסמו היום), מצד החברה-האם ו/או בעלי השליטה. לפי שעה, בעלי השליטה לא מביעים כל נכונות להזרים כסף נוסף להצלת הרשת, ועובדה זו לבדה מקטינה מאוד את סיכויי רשת מגה לשרוד.

"רימו את ההסתדרות"

"או קונה או כונס", אומר ספק גדול, ומכוון בדבריו לכך שאם רשת YOU לא תימכר במהרה, ימונה כונס נכסים לרשת מגה. אותו ספק, כמו גם ספקים אחרים, אינו אופטימי לגבי היכולת של הרשת להמשיך לפעול גם לאחר מכירת YOU, אלא למשך חודשים ספורים בלבד.

לדברי עובד ברשת YOU, "הייתה להם תוכנית מראש להתנתק ממגה. הבעלים לקחו אותו מראש בשביל זה. זו תוכנית מסודרת שלב אחרי שלב, וזה מה שמעצבן ומתסיס את העובדים. הכיוון הוא להתנתק במהירות מכל מגה - שאף אחד לא יספר סיפורים. שיבואו ויגידו. רוצים למכור את כל הרשת? תמכרו, רק תספגו קודם את החובות. בלי החובות מגה יכולה להימכר בן-לילה.

"בעלי הבית הטילו את האשמה על הספקים, וזה שקרי. תקיפת הספקים היא נשק מעולה, שהצליח להם, כי כולם אכלו את זה שמי שדופק את מגה זה הספקים. בפועל, מי שדופק אותנו זה הבעלים שלא מוכנים להשקיע".

- כשחתמתם על הסכם עם אלון רבוע כחול ועם מגה, האמנתם שמגה תבריא?

"כן. האמנתי שאנחנו יוצאים לדרך חדשה. הם עבדו עלינו בעיניים ורימו את ההסתדרות. הם חיפשו פתרון בצורת חלקים חלקים. נתנו מהמשכורת שלנו, באנו להבראה. שרגא בירן, דודי ויסמן והקיבוצים ידעו והסכימו. איך יכול להיות שעכשיו הם משנים מקצה לקצה? מדובר כאן בבני אדם ובמשפחות שהם רימו. אנחנו זועמים".

מבעלי רשת מגה נמסר בתגובה: "אנו פועלים על-פי המתווה שאושר על-ידי בית המשפט, לרבות הזרמת הכספים והעמדת הערבויות. נעשו, נעשים וייעשו מאמצים להצלת הרשת ביחד עם ההנהלה הבעלים והעובדים.

"איננו יודעים מי הם הגורמים האנונימיים הטוענים זאת, אך מדובר באמירה מופרכת, שכן עובדי רשת מגה הם שותפים בחברה, יש להם נציגים בדירקטוריון, והם שותפים מלאים למלוא המידע. ייתכן שהמידע לא עובר בשלמותו עד לאחרון העובדים".
YOU אביגדור קפלן מגה ריבוע כחול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד