כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

שנתיים ללייבל'ה: מהדורת ענק מיוחדת

השוחד של אבוטבול, הליטוואק שהגיע לטיש של סאטמר וחתונת קול חי • וגם: מאחורי הקלעים של השלום בבעלזא-חב"ד

שנתיים ללייבל'ה: מהדורת ענק מיוחדת
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים


"העיקר שהמבקר פספס את מוישה", צהל שלוימלה (לא ההוא ממלחמת הקופיקס) עת פגש את לייבל'ה מתאושש מהמכה שספג חביבו אורן חזן.

"גפני? מה עשה עכשיו היו"ר הנמרץ של וועדת הכספים?" תהה לייבל'ה.

"תפסיק לחשוב כל הזמן על הכנסת, הביזנס הגדול זה הרשויות המוניציפאליות. את מוישה אבוטבול אתה זוכר?" השיב שלוימלה בשאלה משלו, ולא כל כך חיכה לתשובה. "תנחש כמה 'עולה' לו כל חבר מועצה בבית שמש?"

"???"

"אז ככה, במהלך דיון במליאת מועצת העיר, העלה ראש העיר להצבעה הצעה למחזור הלוואות העירייה בבנק דקסיה של השלטון המקומי, מהלך שיחסוך לקופת העירייה סכומים גדולים. אממה, ההצעה לא הייתה בסדר היום אשר נקבע לפי הנהלים עשרה ימים מראש, ולכן היה צורך בהסכמת האופוזיציה על מנת שהיא לא תידחה לישיבת המליאה הבאה", פתח שלוימלה.

"להפתעת חברי המועצה, הכריז ראש העיר כי אם חברי האופוזיציה יצביעו בעד ההצעה, הוא יתרום מכיסו 400 ש"ח לארגון ידידים. הטריק 'תפס', וחברי האופוזיציה הלהוטים לגרום הפסד כספי לראש העיר, הפתיעו ותמכו כמעט לראשונה בהצעת הקואליציה. ככה בחישוב פשוט קנה מוישהל'ה אבוטבול את חברי המועצה ב-50 שקל לראש, וקיבל אחד בונוס".

אבל לייבל'ה לא פראייר, והוא הרים טלפון לראשי סניף ידידים בבית שמש, אבי קליין ומנשה פרלשטיין, שאישרו את התרומה הנדיבה וגם זיכו את לייבל'ה בתמונה, שצולמה כמובן על ידי דוברות העירייה המסורה...






ואם בגפני עסקינן, לייבל'ה האזין ברוב קשב ליעקב ריבלין שציטט את ח"כי אגודה כביכול מוישה הוא זה ששם רגליים למימוש הנורבגי המצופה, והתקשה להאמין, שהרי רק השבוע נלכד המצייץ המשפחתי שמעון יאיר ברייטקופף כשהוא מתעד ברגש את גפני ויעקב אשר לוגמים מרק ביחד. כמה לייבל'ה היה מוכן לשלם כדי להיות זבוב במרק...





ואם בברייטקופף עסקינן, מתברר כי מתפתח לאחרונה סכסוך מתוקשר בטוויטר בין איש ההשקפה בני רבינוביץ' ובין שימען דנן, והאחרון אף נחסם אצל התחקירן הנודע ולא יוכל שוב לשגר עקצוצים לעברו. כאות הזדהות, מיהר הקולגה ממשפחה אריה ארליך לחסום את רבינוביץ'. לייבל'ה כבר התיישב עם הפופקורן ביציע.

ואותו רבינוביץ', הפנה את ציבור עוקביו לשיחה שערך עם המחנך וצאצאינו הרב מרדכי בלוי, כשהוא לבוש במעיל כחול ומדווש על אופניו. "אי אפשר לעמוד ברחוב ולדבר עם אנשים מבלי שמישהו יפיץ", התלונן.





ובזמן שרבינוביץ' מתקוטט בטוויטר, הפתיע הקולגה מ'יתד' יחיאל סבר את ציבור שוחרי התורה שהתבשר השבוע כי 'סברי מרנן' אינה רק סדרה קומית רח"ל, אלא גם שמו של ספר חדש שיצא לאור ובו הדרכות, עצות והכוונה מגדולי ישראל. לייבל'ה משגר צרור ברכות לסבר על הספר החדש ובטוח לחלוטין שתושבי רחוב צבי הערץ עדיין זכאים להנחה במחיר.



פינת כבוד התורה
הראשל"צ ורבה של ירושלים, הגאון רבי שלמה משה עמאר, הגיע השבוע לעיריית ירושלים בכדי לקבוע מזוזה בלשכה החדשה של סגן ראש העיר מאיר תורג'מן, שירש את חדרו של סגן ראש העיר בדימוס קובי כחלון. אלא שבכך לא תם הסיפור. לאחר האירוע, נצפה הראשל"צ משוחח עם סגן ראש עיר נוסף (ובקרוב בדימוס) ישראל קלרמן, על בעיות הפרט. לייבל'ה תוהה היכן היו נציגי ש"ס.





ואילו המ"מ של העיר, יוסי דייטש, הגיע בכלל לבני ברק, שם התברך אצל הגר"ח קנייבסקי לקראת נישואי בנו בקרוב. הצלם משה גולדשטיין לא החמיץ את הרגע.





ומירושלים לאלעד: שם מוקם בימים אלה בניין עירייה חדש, בינתיים, יצא הראיס של העיר ישראל פרוש לביקור במבנה המפואר של עיריית בית שמש - שם קיבל סיור מודרך מלשכת הדובר מתתיהו רוזנצוייג, שעבר עם פרוש בסבלנות בין הלשכות והאגפים והציג בפניו את נפלאות המבנה.





ואילו אצל האדמו"ר של האבא מאיר פרוש, הרבי מויז'ניץ מונסי, אליו קפץ לייבל'ה לביקור בזק בניו יורק, וצפו בליל שבת בטיש ראש העיר הבני ברקי חנוך זייברט יחד עם האסטרטג מנחם גשייד. לייבל'ה בדק ומצא שהשניים הגיעו לעיר הגדולה לרגל הדינר של גור, על הדרך מצא לייבל'ה גם את נפתלי פרוש וחיים ויכלדר, שהגיעו למבחני דגל ירושלים בלייקווד. לייבל'ה מקווה בשביל נפתלי שהוא לא הסתבך גם באירוע האמריקאי.

ועוד בארה"ב, והפעם בחסידות סאטמר, שחגגה השבוע את 'יום ההצלה' בכ"א כסלו, והופתעה למראה אורח ליטאי מהודר. ראש רשת הכוללים 'עטרת שלמה', ר' שלום בער סורוצקין, הגיע להתענג על הטיש המיוחד בחסידות, ושליח לייבל'ה לסאטמר הנציח.





ואם בחסידויות עסקינן: השבוע התבשר לייבל'ה שוב על שלום בעולם החסידות, וכרגיל בתקופה האחרונה כשאומרים שלום אומרים בעלזא (זה באמת מפתיע את לייבל'ה בכל פעם מחדש, כמה יריבויות היו לה לבעלזא שהיא זקוקה לכל כך הרבה שלום) שהשלימה הפעם עם חב"ד. מתברר כי המתווך המרכזי מאחורי הקלעים היה הדובר הבלתי נלאה שייעל'ה וינברגר, יחד עם העיתונאי החב"די המוכשר בנימין ליפקין, עורך המבשר. השניים הזיעו מאחורי הקלעים עד לקיום המפגש המיוחל במוצאי שבת.

ואילו בבר מצווה לנכד הרבי מאשלג, בן לבתו הגב' חנה קוריץ, נצפה סגן ראש עיריית בני ברק מנחם שפירא יושב בשולחן המזרח כיאה וכיאות. בהמשך פגש לייבל'ה את בכירי קופת חולים כללית כמוישה רוזנגרטן ושאר הצוות, שבאו לאחל מזל טוב.





ואפרופו בני ברק: אברהם רובינשטיין ולייזר סורוצקין מהחינוך העצמאי, נצפו ברחובות העיר לאחר הכינוס על סכנות האקדמיה. השניים צעדו מעדנות וללייבל'ה נותר רק לנסות ולגלות את היעד.





זה הארנד גדול יהיה: ואם בבני ברק עסקינן, בשבוע האחרון פגש לייבל'ה את אליהו ארנד מלשכת סגר"ע בני ברק והמחלקה המונציפלית מנחם שפירא, בכניסה לבית הגר"ח קנייבסקי - שם תועד עם 'הממשיך' שהגיע לגיל חלאקה בדרכו להתברך, לייבל'ה פספס את התמונה, אבל התנחם בכך שצלם המערכת שוקי לרר תיעד את אבי החתן דנן במעונו של הגראיל שטיינמן. לייבל'ה משוכנע שקוראי 'יתד' לא יזכו לרראות את התמונה, שארנד מן הסתם יצנזר להם.



קול חי תמיד
ביום ראשון הקרוב, אחרי כמעט שנה של הגשה משותפת ב'מדברים אקטואליה' - הם ייפרדו. הצמד הבלתי אפשרי של 'קול חי' יפנה לדרכים נפרדות: בעוד בצלאל קאהן ממשיך בתחנת הרדיו בכובעיו האחרים, הרי שעתידו של דוד חכם בתקשורת לוט בערפל, למרות שכל מי שמכיר את דוד יודע שהוא 'חוזר בגדול בקרוב'. השבוע באולפני 'הידברות', הגיע קאהן להשתתף בתוכניתו של חכם. ללייבל'ה נודע שחכם מכין דברי פרידה והסבר על המהלך לתוכנית האחרונה שלו אותה יגיש ביום ראשון הקרוב, או אז ישאיר את בצלאל לשדר בימי החנוכה לבדו במשך שעה עגולה בבוקר.





ואם הזכרנו את קול חי, ולפני שלייבל'ה יעמיק בחתונת הענק של אשת ההפקה הבכירה אסתי פלד, מוגשת טעימה על קצה הקרחון: המשמר היוצא של בצלאל קאהן נצפה שקוע בשיחה ידידותית להפליא עם המשמר הנכנס של מוטי לביא.





ואפרופו קול חי ויום ראשון הקרוב, וכמובן באותה חתונה: לרגל חנוכה, המאסטרו אשר גרייבר, מי שצמח וגדל על ברכי מנחם טוקר, יחליפו בתוכנית בימי החג. לייבל'ה פגש את גרייבר מתייעץ עם אביו הרוחני יוסי איינזטל לקראת המאורע המכונן, והוא מאחל לו בהצלחה במעמד.





ובשולחן סמוך, ראה לייבל'ה את יעקב גרודקה, האיש שתפס גם הוא מיקרופון בהצלחה גדולה בתקופה האחרונה, בסוד שיח עם כתב המשטרה בנצי ליזרוביץ, שהחזיר לעצמו כמה קילוגרמים ממשקלו, אך הבטיח ללייבל'ה שמיד אחרי הסופגניות בחנוכה הוא משקיע בחזרה בהשמדת קלוריות.





ועוד מקול חי: לייבל'ה גילה שהמנהל הטכני של האתר, הבולדוזר אסף קליין, התקרב לחסידות בכל רמ"ח ושס"ה. אמנם בשורשו קליין חסיד בעלזא וגם קצת צאנז, אך לאחרונה הוא החל לחבוש שטריימל, אותו רכש מבעלזאי אחר, אברהם פרסטר, לשעבר חרדי ולשעבר לשעבר מגיש ברדיו קול חי הנ"ל, וכך נשאר השטריימל אצל בעלזא ואצל קול חי בו בזמן.





ואם תהיתם איך מתאוששים בקו עיתונות מהפרידה מסגן העורך איתי גדסי, שעבר לכהן ככתב הפוליטי של 'קול חי', הרי שכבר בעיתון סוף השבוע 'כל ישראל' תוכלו למצוא מדור נשכני של ביקורת וסקירת עומק לשוק הפרסום החרדי. על המדף הוירטואלי: תחרות קופות החולים, מלחמת בתי הקפה ומאבקי רשתות הקמעונאות. יהיה מעניין.

ואילו היחצ"ן של התחנה המתחרה, ישורון תורג'מן, התוועד עד כלות הכוחות עם הקולגה היחצ"ן והמושך בחוטים אלי הלמן בכפר חב"ד, יחד עם יאמי ליפשיץ.



מן הגורן ומן היקב
ועם רגיעת גל הטרור, מצא לו דובר זק"א מוטי בוקצ'ין זמן לערוך קניות באיקאה. אמנם בוקצ'ין לא הסתובב עם שקיות שחורות, אבל לייבל'ה יכול להבין שבמוצ"ש יוצאים למלא את הבית בארונות מסוג שונה.





וזק"אי אחר לא נח לרגע: יהודה משי זהב כבר הספיק להתחבר למפכ"ל הנכנס רוני אלשייך, שהתעטר הבוקר בעיטורי הדרגה עם קבלת תפקידו החדש. לייבל'ה תמיד יודע שמשי נמצא במקומות הנכונים.





ומי שהמריא למוסקבה לחגיגות י"ט כסלו, הוא הזמר אהרל'ה סמט, שנצפה במונית נושאת סמל מגן דוד. הזמר הנמנה על חסידות הקנאים תולדות אברהם יצחק נרגש וגם תועד.





עוד במוזיקה: הקבוצה הגדולה של מקהלת שירה יחד עם רובי בנט שניצח ועמו יד ימינו מוישי ביכלר שהמריאו לאותה חגיגה מוסקבאית, נצפו מצטלמים יחד עם הרב הראשי הגר"ב לאזאר.





ואם תהיתם מה עשה השבוע רב הסלבס מרדכי חסידים, מתברר שהוא לא התייאש מהתקרבותו של יו"ר יש עתיד לדת, והוא תועד מלביש כיפה לראשו של היאיר.



ובעוד לפיד מתקרב לדת, יו"ר ש"ס השר אריה דרעי בקי ורגיל בעליה לתורה, וביום שני השבוע התכבד במניין המתקיים במשכן הכנסת בשעות הבוקר המוקדמות. לייבל'ה מניח שזה מה שקורה כשיש שיפוצים במשרד של הנגב וגליל בירושלים ועובדים מהכנסת.





ובמחשבה שניה, יתכן שדרעי התפלל שיצליח למצוא סוף סוף דובר מוצלח שיישאר לאורך זמן, לאחר שלייבל'ה התבשר כי דוברות משרד הכלכלה נפרדה מגואל ועקנין, שעבר לכהן פאר במוסדות הבבא סאלי בנתיבות. בעיתון החדש של בית שמש פונק גואל בברכה שפרסם ידידו עורך הדין ישראל ענדען.

ואפרופו מינויים ותפקידים: שופר חדש בגזרת צה"ל החרדית - שמועה גונבה לאוזני לייבל'ה כי חזקי שכטר (חברו של משה ויסברג מנוער הנרות) מונה לשמש בתפקיד הדובר החרדי בחיל המודיעין.

רק בשמחות:
שרשרת שמחות פקדה את לייבל'ה השבוע: בבוקר יום רביעי התעורר לקול הודעת הדובר שמשרת את עם ישראל בטוויטר בחינם אין כסף, הלא הוא ירח טוקר, שחבק עוד בן בשעה טובה ושנזכה תמיד להחכים מתוצאות המבחנים שישיג בעתיד הרחוק. בינתיים, נשמח להתבשר על שירת הילדים בפקקים בבוקר. ציוצו של ירח בעניין זכה לאינספור לייקים ולבבות וגם לייבל'ה משגר טנא מלא ברכות.

באותו רביעי בערב, וכפי שהוזכר לעיל, חגגה העורכת של המהדורה המרכזית בקול חי, הגב' אסתי פלד, את שמחת חתונת בנה בכורה רפאל אליהו, מחשובי הבחורים בישיבת מיר ברכפלד. לייבל'ה הגיע לשמחה ופגש שם את כל המי ומי שרוצה לעלות לשידור בתחנה. וכמובן, שני מגישי המהדורות המרכזיות, אבי מימרן ומשה גלסנר, לא החמיצו את המעמד והצטלמו לבקשתו הצנועה של לייבל'ה כשהם מחויכים מתמיד.





יום קודם לכן, אבל אותת תחנת רדיו: מגיד השיעור הגדול ביותר בדף היומי הרב בנימין מילצקי, ששיעורו מתפרסם גם במדור יהדות באתר הבית, השיא את בנו בבני ברק עם בתו של איש העסקים חיים זילברברג. מעבר לכל ראשי הישיבות הגיעו לאירוע גם המוני שומעי לקחו של אבי החתן, שמיד לאחר החופה מסר שיעור באולם עצמו. מחזה מעורר התרגשות.

ובאותו ערב, חגג חבר מועצת עיריית אשדוד מלשכת ליצמן, מחליפו של מוזס ומה לא יענקי טסלר, את שמחת נישואי בתו באולמי ארמונות חן בבני ברק. בחתונה כמובן התייצבה כל צמרת בית ויז'ניץ, עסקני אשדוד ונציגי משרד הבריאות. לייבל'ה תיעד.





ועוד בויז'ניץ: חבר מועצה אחר ומנכ"ל המוסדות באלעד, חיים מאיר כץ בן רבי צבי הערש'ל משב"ק החצר, בירמ"ץ את בנו באלעד - בהשתתפות כל המי ומי בחסידות. בהזדמנות זו ראוי לציין כי שבוע קודם לכן בירמ"ץ גם העוזר הקרוב ואיש היח"צ חזקי מילר את בנו, לייבל'ה אמנם לא זכה להגיע אבל קיבל דיווחים שוטפים.

ובחזרה ליום רביעי, לחתונה אחרת שהתקיימה בכלל בלונדון: חבר הכנסת ויו"ר הוועדה לפניות הציבור, ישראל אייכלר, השיא את נכדו עם אחותו של הנגיד והטייקון מנדי גליק. לחתונה נסע גם העוזר הצמוד חיים רבינוביץ' שאייכלר לא יכול בלעדיו. בחתונה עצמה נצפה אייכלר מרביץ את משנתו הידועה בפני קבוצת חסידי גור, ששתו בצמא את דבריו.





ואפרופו רבינוביץ הנ"ל שנצפה מתענג על המסע יחד עם הכנר דניאל אביאל, והשניים הסתלפו על רכב הרולס רויס היוקרתי.





ובאותו רביעי שהתרבו בו שמחות, חגג גם ישראל רייסנר, מנכ"ל רשת מוסדות שתילים, את אירוסי בתו עם הבחור החשוב יהושע זוסמן מבחירי ישיבת עטרת ישראל. השמחה נחגגה באולמי סיטי טאואר בהשתתפות אח"מים רבים. לייבל'ה חושף כי רייסנר, מגדולי תומכי ישיבת גאון יעקב בראשות הגראי"ל שטיינמן - יארח בעוד חודש דינר יוקרתי לישיבה.

ואחרון מאותו ערב: הוגה הדעות ופובלציסט אתר הבית, עורך הדין יצחק שינפלד, אירס את בתו בשעה טובה ומוצלחת. לייבל'ה מאחל מזל טוב גם לאח המאושר.

מזל טוב לכתב עיתון המודיע אברהם גרובייס, לרגל נישואי הבן בשעה טובה באולמי דניאל. בשמחה פגש לייבל'ה את צוות הכתבים והסופרים המוכשרים מוישה גוטמן, ישראל גרובייס ויעקב דוד לוי שקועים בדיון מעמיק.





מזל טוב גם לגוראי נוסף, שלמה קונסקי, ממנהלי משרד הפרסום אותנטי, שבירמ"צ את בנו פנחס מנחם בשעה טובה. למרות שמודבר במשרד פרסום בוטיק, לייבל'ה שמע שהוא מחזיק לקוחות איכותיים.

מזל טוב לעסקן הר"ר אליעזר קרליבך, מנכ"ל הכנסת אורחים רשב"י מירון, לרגל הולדת בתו השבוע. עם כזה יחצ"ן מסור אין ספק שהמוסדות מסודרים.

לסיום, לייבל'ה משגר תנחומים למנהל אגף תרבות תורנית בעיריית ירושלים, גבריאל שטאובר, על פטירת אחותו מרת שרה אספיס ע"ה מהעיר אשדוד.
לייבלה אבוטבול לפיד פרוש זייברט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד