ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

הרב שטרנבוך על ארדואן "א משוגינער"

ראב"ד 'העדה החרדית' על המתיחות בין טורקיה לרוסיה - "כשהרוסים ייכנסו לאיסטנבול, צריך ללבוש בגדי שבת"

הרב שטרנבוך על ארדואן "א משוגינער"


הגאון רבי משה שטרנבוך התבטא אמש (ד') על הסכסוך בין רוסיה לטורקיה כי "מקובל אצלנו איש מפי איש עד הגאון מוילנא, שאם הרוסים ייכנסו ויכבשו את איסטנבול בירת טורקיה יש למהר ללבוש בגדי שבת ולחכות למשיח".

בשיחה שמסר לתלמידיו המשך הסביר הרב שטרנבוך כי "הרוסים והטורקים החלו להתקוטט זה עם זה. שומעים קולות מלחמה, וכל האומות תמהים - איך טורקיה מתחילה עם רוסיה?

"אבל אנחנו רואים בזה קיום מאמר חז"ל שכאשר משיח צריך לבוא הקב"ה מגרה מלכויות זו בזו ושלא ברצונם נהיה מלחמה. אנחנו במוצאי שביעית, רואים בזה חיזוק גדול וצריכים להתעורר".



הרב שטרנבוך הוסיף על מה שכתוב שסמוך לביאת המשיח יהיה לעם ישראל צרות מבני ישמעאל והם יצליחו להתגרות בבני ישראל, "אנחנו נמצאים בפרשת דרכים אנחנו ומתפללים להקדוש ברוך הוא שיגאל אותנו, צריך להתעורר בתשובה אבל אם חס ושלום לא - הרי שמתחזק חלילה בני ישמעאל אנחנו בצרה גדולה מאוד".

בסיום דבריו אמר - "משיח עומד אחר כותלינו משגיח מן החלונות מציץ מן החרכים ומצפה לבוא, הקב"ה מראה לנו התחלה של גאולה, הרי זה לא מובן איך מדינה כמו טורקיה מתחיל מלחמה מבקש שיגיד סליחה גם את זה לא רוצה ועוד מסרבים לומר סליחה. ער איז אמשוגינער. הקב"ה מבלבל אותם ולכן אנחנו צריכים להתחזק מאוד".
הרב ברוך שטרנבוך משיח טורקיה רוסיה מריבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד