י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

צה"ל הרס את בית רוצח הזוג הנקין הי"ד

‏כוחות צה"ל הרסו הלילה את ביתו של מפקד חוליית חמאס שביצעה את פיגוע הירי בו נהרגו הורי משפחת הנקין הי"ד

קבר הזוג הנקין הי"ד, צילום: פלאש90
קבר הזוג הנקין הי"ד, צילום: פלאש90


בהתאם להנחיית הדרג המדיני, הרסו הלילה (ה') כוחות הנדסה של צה"ל ויחידת "אגוז" את ביתו של המחבל ראג'ב אחמד מוחמד עליוה, בדאחיה שבשכם.



הריסת בית המחבל בוצעה בעקבות תפקודו כראש חוליית הטרור שביצעה את פיגוע הירי שאירע בי"ח בתשרי תשע"ו, בו נרצחו בני הזוג נעמה ואיתם הנקין הי"ד, בכביש המוביל לאלון מורה. עליוה גייס את חברי החוליה, הנחה אותם להוציא לפועל פיגועים וכן סיפק להם את כלי הנשק.

החוליה מנתה חמישה פעילים שלכל אחד מהם תפקיד מוגדר - פעיל אחד פתח ציר, ברכב המחבלים נסעו 3 פעילים, נהג ושני מפגעים, וכן מפקד חולייה שלא היה ברכב.

עם קבלת האישור לכך שהציר 'נקי', יצאה חוליית הירי לנסיעה, זיהתה את רכבם של משפחת הנקין וביצעה לעברם ירי. לאחר עצירת הרכב, שני חברי החוליה ירדו מרכבם וביצעו ירי נוסף, מטווח קרוב מאוד, לעבר יושבי הרכב - ורצחו את ההורים איתם ונעמה הי"ד.

תוך כדי ירי זה נורה בטעות אחד המחבלים בידו על ידי חברו, ואקדח שהיה ברשותו נפל ונותר בשטח, מה שהביא להצלת ארבעת הילדים שישבו מאחור וחזו ברצח הוריהם. לאחר ביצוע הפיגוע נמלטו המחבלים מהמקום אל העיר שכם.

בנוסף, במהלך הלילה עצרו כוחות צה"ל, לוחמי מג"ב ושוטרי מחוז ש"י באיו"ש 19 מבוקשים. 15 מהמבוקשים שנעצרו חשודים במעורבות בפעילות טרור עממי ובהפרות סדר אלימות לעבר אזרחים וכוהב"ט.

בנוסף, במהלך מבצע מעצרים בטול כרם תפסו לוחמי גדוד ״סער״ נשק מסוג M16 ותחמושת.
הנקין צה''ל מחבל הרס שכם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד