כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

נתניהו ביקש לא להקליט, וההקלטה דלפה

נתניהו - "יש אדם אחד או שניים שאיבדו את עולמם בגלל ההקלטות, אבל כשיתברר שמישהו מקליט הוא גמר. אין דרך מהירה יותר לגמור וליפול" • צחי הנגבי: "מי שהקליט יהיה שבוי כל החיים שלו בידיים של אותו עיתונאי"

נתניהו אתמול, צילום: מאיר וקנין, פלאש90
נתניהו אתמול, צילום: מאיר וקנין, פלאש90


הקלטות ראש הממשלה בנימין נתניהו מישיבת סיעת הליכוד שהודלפו לפני כחודש, הטרידו מאוד את מנוחתו. נתניהו וראש הסיעה צחי הנגבי נאמו בפני חברי הליכוד: "הפסיקו להקליט", הם אפילו הורו להחרים את מכשירי הטלפון הנייד בפתח כל ישיבה. כל זה לא עזר, והבוקר - שוב נחשפות בגלי צה"ל הקלטות נוספות של נתניהו מישיבת הסיעה.

בפעם הקודמת זה עורר סערה בסיעת הליכוד, חברי הכנסת טענו שהם לא זוכרים דבר כזה, והחלטה שהתקבלה הייתה שאין יותר טלפונים בחדר הסיעה. עם זאת, כבר היו מי שאמרו שהצעד הזה לא באמת יוכל למנוע שידור הקלטות כאלו וכך קרה בישיבה שהתקיימה מיד בשבוע שלאחר מכן.

חברי הסיעה התכנסו וראש הממשלה התחיל לדבר, כשראשית - הוא אמר "אני לא חוזר מהדברים שנאמרו שם", כשהוא מתכוון להקלטות הקודמות שנחשפו, אז אמר בן היתר שהוא ראש הממשלה שבנה הכי הרבה: "אני לא חוזר מהבהרה אחת שאמרתי שם, אבל כשאני רוצה לשאת נאום בחוץ אני עושה את זה, אתם יודעים שמעת לעת אני נואם נאומים", אמר רה"מ.

נתניהו פנה לעניין ההקלטות ואמר שמי שהקליט גמר. צחי הנגבי הוסיף לכך ואמר: "מי שהקליט יהיה שבוי כל החיים שלו בידיים של אותו עיתונאי". ראש הממשלה אף הוסיף: "יש אדם אחד או שניים שאיבדו את עולמם בגלל ההקלטות, אבל כשיתברר שמישהו מקליט הוא גמר. אין דרך מהירה יותר לגמור וליפול".

הנגבי הוסיף בעניין: "אי אפשר להסתיר, אתה נתת לעיתונאי - אתה כל החיים בידיים של אותו עיתונאי. והעיתונאי הזה יש לו אישה, יש לו ילדים, עוד חמש שנים הוא יכול להגיד משהו למישהו".

חוץ מצחי הנגבי, גם השר ויושב הסיעה לשעבר זאב אלקין ביקש את זכות הדיבור בנושא, ואמר: "מי שעשה את זה פוגע בכולנו, אבל קודם כל בעצמו. שמישהו יעז להביא מכשיר הקלטה או להקליט בטלפון ולהוציא".

"אם זה מסיבת עיתונאים אז כל אחד מאיתנו יידע שזאת מסיבת עיתונאים, וחבל. אני פונה לכל החברים לא רוצה להיכנס מי עשה את זה, אבל שיעשה חשבון נפש. הוא פוגע בכולנו אבל קודם כל בעצמו. אני מפציר בכם", הוסיף אלקין.

השר המשיך להתבטא בנושא: "שש שנים היו כאן דיונים רציניים פוליטיים ומדיניים שלא לאבד את זה ולא להשתגע. אם יש מישהו אחד שיודע שעשה את זה, אני מציע לו לגשת בשקט לראש הממשלה ולהתנצל, להגיד שלא יחזור על עצמו".

לאחר שנתניהו, הנגבי וזאב אלקין סיימו לדבר על נושא ההקלטות הקודמות, החלה ישיבת הסיעה כשכל אחד מחברי הכנסת מעלה את הנושאים שלו.

ואז הגיע תורו של ראש הממשלה לסכם, הוא עושה זאת דקות ארוכות, בדבריו הוא התייחס להסתה על כך שהיהודים כביכול מעוניינים להרוס את אלאקצא. "אני רוצה להקפיא את המצב הזה - הם היו מתים לחזור לסטטוס שהיה בהר לפני 2,000 מסיבות שאני לא אפרט כרגע אני לא רוצה לגעת בזה אבל, הטענה המופרכת הזאת בת כבר 65 שנה", הבהיר ראש הממשלה, "אם היהודים היו רוצים להשמיד את אלאקצא זה לא מאמץ כזה גדול, ממש לא, וזה לא שאנחנו לא בכיוון - זה נגד מה שאנחנו מייצגים".

נתניהו גם תוהה מה היה קורה אם בניו יורק היה גם כן גל טרור כזה, ואמר: "אני רוצה לדעת מה היה קורה בניו יורק, מה הם היו עושים?", סיכם.
נתניהו הנגבי ליכוד הקלטה ראש הממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד