כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

סוף סוף זה קורה: אלשיך מונה למפכ"ל

הוא לא חלם להיות מפכ"ל, אבל היום - בטקס ממלכתי ובנוכחות ראש הממשלה, רוני אלשיך הועלה בדרגה, והפך למפכ"ל

סוף סוף זה קורה: אלשיך מונה למפכ"ל
חטיבת דובר המשטרה


באיחור של שבועיים, נכנס הבוקר רוני אלשיך לתפקיד המפקד הכללי ה-18 של משטרת ישראל, קיבל דרגת רב ניצב וכן הושבע לתפקידו במשרד ראש הממשלה.

אלשיך ציין בטקס כי מאז החליט לשמש כמפכ"ל, "נחשפתי ובמנות גדושות, הן לרחשי הלב בתוך משטרת ישראל, בקרב בכירים כמו בקרב דרגי שטח, הן לרחשי הלב של פורשי המשטרה שהשקיעו בה את מיטב שנותיהם והן לרחשי הלב של הציבור כולו, בתוכו חברים קרובים, אך בעיקר אינספור אזרחים מהשורה". הוא אף התבדח על חשבונו, ואמר כי האזרחים שפוגשים בו בסופרמרקט, "מזהים את פני, לאחר שבאישור ראש הממשלה הוסרו הפיקסלים כמובן... ומרגישים צורך אנושי, לאחל בהצלחה ולחזק את ידָי".



"בפרק הזמן שעמד לרשותי להכיר לעומק את הארגון מבפנים, למדתי עד כמה המשטרה מעוניינת בְשינוי, לפחות כמו מי שבחר בי להנהיג אותה. מצאתי בקרב מפקדי המשטרה בכלל ובקרב סגל הפיקוד הכללי בפרט – שותפי אמת לגיבוש תכנית פעולה ממוקדת ונחושה, אותה נניע יחד, כדי להצליח במשימה ולממש את ייעוד המשטרה, כי לאזרחי ישראל אין משטרה אחרת!".

"אנחנו כאן, כדי לשרת! תפקידנו לשרת את האזרח הנורמטיבי שומר החוק, לאפשר לו ביטחון אישי מיטבי, לתרום את חלקנו בשיפור נורמות הציות לחוק בקרב האזרחים הנורמטיביים וכל זאת, לצד מלחמה נחושה ובלתי מתפשרת במי שבחר להגדיר עצמו כעבריין".

"שמחתי לגלות שיש במשטרה עם מי לעבוד. ראיתי שוטרים עם ניצוץ בעיניים, שמבינים את חשיבות תפקידם רגישותו ומורכבותו ואיתם אלך קדימה".

בדבריו הוסיף "תודה מיוחדת לממלא מקום המפכ"ל ניצב בנצי סאו, שגילה אחריות ולקח על עצמו את תפקיד מ"מ המפכ"ל לתקופה נוספת, כדי לסייע לי לנצל את פרק הזמן הקצר שניתן לי, והפציעה והניתוח. אנחנו כאן כדי לשרת. תפקידנו לשרת את האזרח הנורמטיבי ולתרום את חלקנו בשיפור נורמות הציות לחוק, וכל זאת בצד מלחמה בלתי מתפשרת במי שבחר להגדיר את עצמו כעבריין או טרוריסט".

סאו בירך את המפכ"ל הנכנס, "אני קודם כל שמח בשביל משטרת ישראל, ואני גם שמח בשביל רוני אלשיך, ואני מאחל לו המון הצלחה". עוד הוסיף לגבי תחושותיו האישיות, "באופן טבעי, בחיים יש גם אכזבות, והחוכמה היא לא לתעל את האכזבות לכעס ותסכולים. זה לא קורה אצלי, אז אני חי עם זה מצוין".

















אלשיך רוני מפכ''ל משטרה ראש הממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד