י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

בדיקת אור ירוק: כמעט כל רכב חמישי חנה בניגוד לחוק במקום השמור לנכים

הבדיקה נערכה לרגל יום הנכה הבינלאומי. מנכ"ל אור ירוק: "משרד התחבורה חייב לחזק את האכיפה המשטרתית באמצעות ניידות שיגבירו את האכיפה וירתיעו נהגים מלתפוס מקום חניה השמור לאדם עם צרכים מיוחדים"

צילום: עמוד הפייסבוק של אור ירוק
צילום: עמוד הפייסבוק של אור ירוק


לרגל יום הנכה הבינלאומי, שיחול ב-3 בדצמבר 2015, מתנדבי עמותת "אור ירוק", יצאו לבדוק האם ישנם אנשים שעדיין חונים במקום חניה השמור לאדם נכה. המתנדבים בדקו 741 כלי רכב שחנו בחניות השמורות לנכים, 121 כלי רכב היו ללא תו נכה או שתו הנכה לא היה בתוקף (16.3%) ולמעשה תפסו מקום חניה של אדם נכה.

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "למשטרה חסרות מאות ניידות וחסרים מאות שוטרים והתוצאה הישירה היא זלזול של האזרחים באוכלוסיות החלשות כי הם יודעים שהסיכוי שיתפסו הוא קטן מאוד. משרד התחבורה חייב לחזק את האכיפה המשטרתית באמצעות ניידות שיגבירו את האכיפה וירתיעו נהגים מלתפוס מקום חניה השמור לאדם עם צרכים מיוחדים"

הבדיקה התקיימה ב-57 רשויות וערים ברחבי הארץ כמו תל אביב, ירושלים, חיפה, רמת גן, והתבצעה על ידי מתנדבי עמותת אור ירוק ומדריכי קבוצות הנוער לכבוד שניאור חשין:

• 42% מכלי הרכב שנבדקו בפתח תקוה חנו שלא כחוק במקום חניה השמור לנכה.
• 33% מכלי הרכב שנבדקו בהרצליה חנו שלא כחוק במקום חניה השמור לנכה.
• 19% מכלי הרכב שנבדקו בירושלים חנו שלא כחוק במקום חניה השמור לנכה.
• 18% מכלי הרכב שנבדקו בחיפה ואשקלון חנו שלא כחוק במקום חניה השמור לנכה.
• 15% מכלי הרכב שנבדקו בתל אביב חנו שלא כחוק במקום חניה השמור לנכה.
• 12% מכלי הרכב שנבדקו בבאר שבע חנו שלא כחוק במקום חניה השמור לנכה.
• 10% מכלי הרכב שנבדקו בראשון לציון וכפר סבא חנו שלא כחוק במקום חניה השמור לנכה.
• 7% % מכלי הרכב שנבדקו במכבים-רעות חנו שלא כחוק במקום חניה השמור לנכה.

מעבר למעשה הלא מוסרי שבחניה במקום השמור לאדם בעל מוגבלות, הפעולה הזו מסכנת את חייו של הנהג הנכה. מקום החניה השמור לנכה, נמצא בסמוך למדרכה והוא עונה על הצורך לאפשר לאדם הנכה לעלות בצורה בטוחה למדרכה. במקרים רבים המדרכה תהיה נמוכה יותר ויתאפשר לנהג לעלות עם כסא הגלגלים בקלות למדרכה.

ברגע שמקום החניה תפוס, האדם הנכה מחפש מקום חניה חלופי, הוא מסתכן במקום חניה שירידה ממנו עלולה לסכן את חייו. במקרים רבים, הדלת לא יכולה להיפתח או שהיציאה מתאפשרת רק מהצד של הכביש.

בישראל קיימים עשרות אלפי בעלי מוגבלויות הנעזרים בתו נכה. על המדינה להגדיל את מספר החניות השמורות לנהגים בעלי מוגבלויות ולהשקיע בתשתית אשר תבטיח את ירידתם מכלי הרכב בשלום.

למרות שאגף התנועה במשטרת ישראל מתייחס לחניה במקום השמור לנכה כעבירת בריונות, עדיין אפשר לראות כי ישנם אנשים המצפצפים על החוק ומרשים לעצמם לחנות במקום השמור לאדם נכה.
עמותת אור ירוק כביש משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד