ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024

התפשרו על הכל תמורת כמה שקלים

האדמו"ר מסאטמר תוקף את הנציגות החרדית, בשל חוק הגיוס המתוקן: "לפני שנה עשו קריעה - היום הם תומכים בחוק הגיוס"

האדמו"ר מסאטמר בנאומו
האדמו"ר מסאטמר בנאומו


האדמו"ר מסאטמר תקף בחריפות את תומכי חוק הגיוס המתוקן: בדרשתו השנתית, ביום ההצלה של כ"א כסלו, בהשתתפות רבבות אמר: "החרדים מתפשרים בכל מיני פשרות בעניני הדת - תמורת כספים שהם מקבלים מהמדינה - ראשי הישיבות שלפני שנה קרעו קריעה, תומכים היום בחוק הגיוס המתוקן".

רבבות חסידי סאטמר התאספו לכבוד 'יום ההצלה' בשילוב דינר שנתי לטובת מוסדות סאטמאר יחד עם 11 אלף ילדים. הכינוס נערך במתחם הצבאי בוויליאמסבורג - ה'ארמרי'.

יום ההצלה נחגג בסאטמר לציון היום שבו ניצל האדמו"ר בעל ה'ויואל משה' מסאטמר זי"ע, באמצעות רכבת ההצלה הציונית של ישראל קסטנר.

שיא המעמד היה כמדי שנה, משאו ה המרכזי של האדמו"ר מסאטמר. אלפי חסידים נצמדו למקומם לשמוע את דבריו.

האדמו"ר אמר: "לא יאומן איך ירדו מדחי אל דחי, אנחנו כבר נמצאים במצב שהם שמחים על חוק שרק לפני שנה הם קרעו קריעה על זה. יצאו רבבות להפגין ברחובות העיר, ועכשיו שמחים כי כביכול הצליחו להרחיק את זמן הגזירה, וזה רק על חלק קטן של הגזירה.

"אותם ראשי ישיבות שכתבו ואמרו לפני שנים שעל גזירת גיוס הם ילחמו במסירות נפש, אותם ראשי ישיבות שמחים עכשיו שהיה להם חלק בחוק החמור הזה - עם התחייבות ברורה לשלוח בחורי הישיבות לצבא.

"הם עושים פשרות, שבשנים הראשונות היעד יהיה כמה אלפים בחורי הישיבות, ובכל שנה המספר ליעד עולה. אני רוצה לשאול: האיך יכול יהודי שרגליו עמדו על הר סיני לעשות פשרה אפילו על נפש אחת מישראל שיתגייס לצבא שמיועד לעקירת התורה והמצוות?.

"והאמת ניתן לומר", הוסיף, "כל זה בא בגלל הכספים שהחרדים מקבלים מהממשלה, ונעשים שותפים מלאים למדיניות הממשלה בלי שום התבדלות מרשעים כמו שאנו נוהגים מאז היתה עם ישראל לגוי.

"את הערבים לא מגייסים לצבא בגלל שהם לא חלק מהממשלה, אבל כשהחרדים הם חלק מהשלטון, דורשים שגם יתגייסו. הכופרים יודעים שתמורת כמה שקלים, החרדים יתפשרו בסופו של יום על הכל, על גיוס וחינוך. ואפילו שר בממשלה שהם בעצמם זעקו משך שנים שזה אסור, - עכשיו חרדי משמש כשר".

אשר למאבק העצמאות של החינוך החרדי אמר האדמו"ר לסיום: "נכון שעכשיו הנציגים החרדים עדיין צועקים נגד שינויים שהממשלה רוצה לעשות בחינוך, אבל החילונים יודעים שבסופו של יום גם על זה יתפשרו".



















































סאטמר חוק הגיוס יום ההצלה ראשי ישיבות ויליאמסבורג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד