ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

התראה לרבי אמנון: תתבע על מיליון שקלים

הרב זמיר כהן מאשים את רבי אמנון יצחק בהסתה שהביאה לאלימות הקשה נגדו: "תקן - או שתתבע"

התראה לרבי אמנון: תתבע על מיליון שקלים
הידברות


פרשת הסכסוך בין הרב זמיר כהן לרבי אמנון יצחק, עוברת למישור המשפטי: משרד עורכי הדין פדרבוש ובן סימון שיגרו היום (ה'), מכתב התראה לרב יצחק, בו הוא מתבקש לנקוט בסדרת פעולות מיידיות. במידה ולא, ייתבע בסכום של מיליון שקלים.

מכתב ההתראה מזהיר מפני תביעה שבדרך, ומגולל את עיקרי הפרשה. "מזה מספר שבועות אתה שופך דמו של מרשנו ומוציא דיבתו של כבוד הרב זמיר כהן". עורכי הדין אף מגלגלים לפתחו את האשמה בתקיפה, "ברור כי דברי ההסתה שזרעת בכל מקום, הביאו לכך שכבוד הרב הותקף".

מלבד זה שהם מציינים כי שיעורי הרב בהם תקף את הרב זמיר, הופצו ב"אתר שופר, בערוץ היוטיוב, הפייסבוק והווטצאפ", הם קובעים כי מדובר "בפגיעה קשה בשמו הטוב של הרב ובמוניטין הטובים שיצאו לו בציבור".

המכתב אף מגולל שורה ארוכה של ביטויים ב"מילים מכוערות", בהן כינה הרב אמנון יצחק את הרב זמיר במהלך שיעוריו, "זאת ועוד, אתה הרשת לעצמך לעלות לאתר עמותת שופר שיחות טלפון, מוזמנות ומוקלטות, של שליחך עם ארגון הידברות, בו נשמעים אנשים מהרהרים אחר תוארו של כבוד הרב זמיר כרב, סמכותו לפסוק, קוראים לו 'שקרן', מאשימים אותו בביזוי של כבוד הרב עובדיה זצ"ל, וקוראים לארגון שעומד בראשו "ארגון התדרדרות".

עורכת הדין טלי בן סימון החתומה על המכתב, קובעת כי "מדובר בפרסומים שיש בהם הוצאת דיבה, חמורה ומובהקת", היא מבהירה כי "אינם מתכוונים לעבור על כך לסדר היום, ובכוונתם להגיש כנגדך וכנגד שליחך וביניהם מפעיל אתר עמותת שופר בפועל, תביעה בעילת לשון הרע".

יחד עם המכתב המאיים, נותנים עורכי הדין ששכר ארגון הדברות והרב זמיר כהן, רשימת דרישות לרב אמנון יצחק, "ניתנת לך בזאת אורכה של 24 שעות מרגע קבלת המכתב, למחוק מאתר שופר ומכל מקום אחר, כל פוסט או פרסום שיש בו לבזות".

הם מוסיפים ומתריעים בו, שלא להמשיך בפרסומי הדיבה, ואורכה של 24 שעות כדי לתאם עם עורכי הדין הודעת התנצלות "ברורה ומפורטת שנוסחה, מקום הפרסום שלה, זמן הפרסום שלה, היקפה והעתקיה יתואמו עם משרדנו". הפשרה שמציעים עורכי הדין היא פיצוי של 100 אלף שקלים, בתוך שבוע, "שישולם במשרדנו".

אם לא יפעל כבקשתם, "יאלצו מרשינו אך לא יהססו לנקוט כנגדך בכל האמצעים העומדים לרשותם, לרבות תלונה במשטרה, הגשת קובלנה פרטית, והגשת תביעה אזרחית שסכומה לא ירד ממיליון שקלים". לסיכום הם מבהירים כי לא תשלח התראה נוספת.

תגובתו של הרב אמנון לתביעה, לא התקבלה.
הרב אמנון יצחק הרב זמיר כהן הדברות התראה לפני תביעה דיבה ולשון הרע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 71 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד