ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

עימות חסידי-ליטאי על לימודים אקדמיים

ב'המודיע' פורסם איסור גורף על לימודים אקדמיים, אך ב'יתד' הושמט האיסור לטובת 'מקצועות נצרכים לפרנסה'

עימות חסידי-ליטאי על לימודים אקדמיים


אין אחדות מלחמת גדולי ישראל נגד לימודי האקדמיה: מתברר שביומונים 'המודיע' ו'יתד נאמן' ‏פורסמו נוסחים שונים של החלטות כנס החירום נגד האקדמיה.

סלע המחלוקת בין 'המודיע' החסידי, ל'יתד נאמן' הליטאי, הוא: האם המאבק צריך להיות נגד מוסדות לימוד אקדמיים שאינם פועלים על פי רוח ישראל סבא, או גם נגד לימודים אקדמיים במוסדות החרדים.

בעיתון 'המודיע' פורסמו ההחלטות כפי שהוקראו בכינוס בראשות הגר"ח קנייבסקי והאדמו"ר מויז'ניץ על ידי מזכיר המועצת הרב אברהם רובינשטיין: "חינוך בנות ישראל מגיל צעיר ועד גמר הלימודים ובניית בית נאמן בישראל הופקד על ידי גדולי ישראל בדורות האחרונים אך ורק בידי מוסדות החינוך החרדים המונחים על ידי מרנן ורבנן גדולי ישראל ומתנהגים על פי הוראותיהם שהם מחנכים ליראת שמיים טהרה אהבת תורה אמונה ביטחון ומידות טובות בלא שום תערובות לימודים אשר אין רוח חכמים נוחה עמהם".

לעומת זאת ב'יתד נאמן' נכתב בנוסח ההחלטות: "הופקד על ידי גדולי ישראל בדורות האחרונים אך ורק בידי מוסדות בית יעקב שהם מחנכים ליראת שמים טהורה, אהבת תורה, אמונה וביטחון יחד עם מקצועות נצרכים להשגת פרנסה". השינוי הוא במשפט האחרון.

כך גם, ב'המודיע' נכתב לסיוםף "בהתחזקות הציבור כולו ובפרט בידי נושאי התפקידים הציבוריים והחינוכיים נוכל להעמיד דורות ישרים מבורכים ההולכים בדרך ישראל סבא ולשפע ברכה והצלחה בדרך היתר ללא כל מכשול".

ב'יתד' שינו את הנוסח: בעמדינו בימים אלו, ערב ימי החנוכה המסוגלים לעורר על ענייני חינוך בטהרה ‏ולסתום הפרצות, נוסיף לעמוד על המשמר בימים אלו ובזכותם נזכה בעזרת ה' להעמיד דורות ישרים מבורכים, ולהתקין אפשרות פרנסה ברווח בהיתר ללא כל מכשול בדרך ישראל סבא".

השוו בין ה'החלטות'




אקדמיה כנס רבנים גדולי ישראל חנוכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד