כ' תשרי התשפ"ה
22.10.2024

פילפוליטיקה

מנהלי התתי"ם רצו לבשל לעצמם בשקט את המכרז של מנהל המחוז החרדי. מי שיצא למלחמת קודש רועשת היו מנהלי הסמינרים וגם: יעקב אשר התייאש מהנורבגי

פילפוליטיקה


חוק הגיוס תוקן, התקציב גם עבר, ובאחת עלו לכותרות ענייני החינוך. מאבק נגד המחוז החרדי, האשמות נגד מנהלי הסמינרים, מנהלי תתי"ם מתרעמים, וכמובן המאבק על האקדמיה בכינוס גדולי ישראל וראשי הישיבות.

בתוכנית מתראיין גם יעקב רשר שאומר שאפציית החוק הנורבגי ירד מהפרק. כך גם מתראיין הרב יצחק עידן שחושף שלאחר זיכויו מהתיק קיבל הצעות מש"ס לשוב לתפקידים ציבוריים.

התבלבלתם? הפרשנים יעקב ריבלין ואבי בלום הקדישו בתוכניתם 'פילפוליטיקה' ב'קול ברמה' פרק מיוחד לנושא:

יעקב: "רגע אחד. זה לא אותם אנשים שמובילים את שני המאבקים? תזכיר לי מי כינס את ישיבת יהדות התורה לפני שבועיים נגד גזירת המפקחים של המחוז החרדי.

אבי: "מנהלי הסמינרים. מנהלי התתי"ם רצו לבשל לעצמם בשקט את המכרז של מנהל המחוז החרדי. מי שיצא למלחמת קודש רועשת היו מנהלי הסמינרים.

יעקב: "נמשיך הלאה. מי כינס את הכינוס נגד הלימודים האקדמיים.

אבי: "אמממ, צודק, גם כן מנהלי הסמינרים.

יעקב: "אז בא תראה איזה אנשים קדושים יש במחנינו. כל פרצה שהם רואים הם ממהרים מיד לסתום. רואים שיש פיקוח חיצוני שמחייב אותם לקבל בנות שלא לפי רוח ישראל סבא שעלולות לקלקל את החינוך הטהור - הם מיד יוצאים למלחמה. רואים שמאות בנות עוזבות כל שנה לאקדמיה ולא לומדות הוראה כפי שיסדה לנו הרבנית שרה שנירר – מיד הם יוצאים למלחמה. אשרינו שזכינו למוכיחים כאלה בשער.

אבי: "וחשוב להדגיש שאין להם שום פניה במאבקים האלה. הם חייבים לסנן בנות חלשות כדי לא לפגוע ברמת הלימודים, והם כועסים שבנות בורחות לאקדמיה לא בגלל שזה גורם להם מחסור בתלמידות ובתקציבים. הרי כל שנה הם באים ליהדות התורה ובוכים שהם מפסידים על כל בת שלומדת בכיתות ה' וו' וז' כי משרד החינוך לא מתקצב אותם באופן מלא. אז למרות שהם מפסידים כסף על כל בת, הם לא מוכנים לוותר עליה בגלל האידישקייט..."

את השאר תוכלו לגלות בהאזנה לתוכנית המצורפת.

0_yjxdd4zr
מנהלי סמינרים חינוך חרדי אקדמיה יעקב ריבלין אבי בלום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}