כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

אפליית דירות גם בבני ברק: ש"ס תקפה את זייברט והבטיחה מאבק

ויכוח סוער בעיריית בני ברק, בעקבות זכייתו של הקבלן שמואל נרקיס במכרז על מתחם בשכונת פרדס כץ, ודרישתם של נציגי ש"ס בעירייה לוודא כי תהיה במתחם מכירת דירות גם לספרדים • דובר העירייה: "אין לנו יכולת להתערב"

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90





אחרי שבתחילת השבוע התפרסם הסרטון של חברת 'באמונה', הקורא לבניהמגזר הדתי לאומי לרכוש דירות בפרויקט כרמי גת, ללא ספרדים, ובעקבותיו התחוללה סערה רבתי, מתברר כי גם בבני ברק טוענים לאפליה בסגנון דומה.

ישיבה סוערת נערכה היום (ה) בועדת כספים של העירייה, לאחר שוועדת המכרזים של החברה הכלכלית של בני ברק, השייכת לעירייה אך מתנהלת באופן עצמאי, הציאה למכרז קרקע בשכונת פרדס כץ, בפינת הרחובות אברבנאל ומכבים. במכרז שהתנהל על ידי עו"ד יצחק מירון, זכה הקבלן שמואל נרקיס, חסיד גור.

חבר המועצה מש"ס, גדליהו בן שמעון, טען בכל תוקף כי מאחר ומדובר בקרקעות שהגיעו דרך העירייה, על העירייה להתערב ולוודא שלא תהיה אפליה בין ספרדים לאשכנזים במכירת הדירות, ולחייב את נרקיס למכור גם לספרדים.

ראש העיר לנוך זייברט ענה, כי הזוכה הוא בעל הבית וכיום זה לא קשור לעירייה. זייברט הסביר כי "גם אם כסא רחמים היו ניגשים וזוכים לא הייתי יכול להתערב להם".

סגן ראש העיר אלי דדון מש"ס, התערב ואמר ש"אנחנו נעצור את זה אם תהיה אפליה. אנחנו לא מסכימים בשום אופן שידירו את הציבור הספרדי במתחם". חבר המועצה בן שמעון הוסיף הסבר וציין כי גם במתחם אסם בו זכה הקבלן נרקיס, הוא לא מכר דירות לספרדים.

ראש העיר דחה את הטענות בקצרה וציין כי המהלך היה חוקי.

גם בישיבת המועצה שנערכה מיד לאחר מכן חזרו נציגי ש"ס והביעו את דרישתם, וביקשו שתופיע בפרוטוקול. עם זאת, המכרז אושר, ואף נציגי ש"ס לא ניסו לבטלו.

דובר עיריית בני ברק אברהם טננבוים מסביר ל'בחדרי חרדים' כי גם לו הייתה העירייה רוצה - אין לה כל סמכות או יכולת משפטית להתערב בקרקע לאחר שהיא נמכרה כדין.
אפליה ספרדים אשכנזים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד