כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

קרית גת: צו מניעה נגד הרס בית הכנסת

פרסום ראשון: ניצחון חרדי זמני בקרית גת • עו"ד אלקנה הולצר: "קוראים לפוליטיקאים לצאת למלחמה"

קרית גת: צו מניעה נגד הרס בית הכנסת


ניצחון זמני לקהילה החרדית בקרית גת: בית המשפט קיבל את עתירתם של עורכי הדין אלקנה הולצר ודוד גולדברג, והורה על צו מניעה מיידי נגד הרס בית הכנסת 'עובדיה יוסף' בעיר.

קצת רקע: בעיר מתרחש מאבק מזה כמה שבועות בין קהילה חרדית ספרדית שבבעלותה בית הכנסת 'עובדיה יוסף' מזה 50 שנה, ובין חברת הבניה 'כוכב הצפון' ועיריית קרית גת, לאחר שהמדינה והעירייה הוציאו מכרז על הקרקע שמסביב לבית הכנסת לבניית מגדלי מגורים, והקבלן הזוכה החל בהריסת ובחפירת השטח שמסביב לבית הכנסת, כך שבית הכנסת נשאר עומד על מעין 'אי' ללא גישה נורמלית וכאשר יסודותיו נפגעים מהחפירות.

אתמול (ד) הציב הקבלן קירות בטון מסביב לכל השטח כדי לחסום את הגישה לבית הכנסת, ובמקביל המשיך בחפירות האגרסיביות. בנוסף, לתושבים נודע כי הקבלן שכר שוטרים בשכר לפינוי בית הכנסת לצורך הריסתו.




עורך הדין אלקנה הולצר

בית הכנסת נתרם לפני עשרות שנים, אך הוא שוכן על קרקע של עמידר שחזרה למדינה, והאחרונה הוציאה את הקרקע כולה למכרז.

כאמור, עו"ד אלקנה הולצר ודוד גולדברג הגישו היום (ה) בקשה דחופה לצו מניעה נגד הקבלן והעירייה, ונימקו בין השאר "אם לא יינתן הצו יתמוטט בית הכנסת ובתקווה שזה לא יהיה על מתפלליו".

בשעת ערב קיבל השופט עידו כפכפי את הבקשה, והורה על צו מניעה מיידי האוסר על הקבלן לבצע כל פעולה בשטח המאבק ובבית הכנסת.

עוה"ד אלקנה הולצר אומר ל'בחדרי חרדים': "לצערנו הרב, אנחנו עדים לאחרונה חדשות לבקרים לתופעות של הריסת בתי כנסת במדינת ישראל, אנחנו ניאבק בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותנו למניעת תופעה מחפירה זו. כולי תקווה כי פרנסי העיר, ראש העיר ונציגי הציבור הדתי והחרדי, במישור הארצי והמקומי, יתגייסו למאבק וימנעו בכל דרך אפשרית את התופעה, באשר אין מדובר רק במאבק מקומי אלא בעניין הנוגע למדינת ישראל כולה".






הבקשה והחלטת בית המשפט
אלקנה הולצר קרית גת בית הכנסת הרס קרקע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד