כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

סמוטריץ': "זו סחיטה באיומים"; לשכת גפני: "המדינה לא שלכם"

המשבר בין 'הבית היהודי' לחרדים סביב 'חוק החטיבה להתיישבות' שדווח לראשונה ב'בחדרי חרדים' עולה מדרגה • הפגישה בין בכירים חרדים וח"כ סמוטריץ' התפוצצה, וכעת הוא מאיים - נתקע כל חוק חרדי • גפני לא נותר חייב

סמוטריץ' וגפני, סיבוב שני
סמוטריץ' וגפני, סיבוב שני צילום: הדס פרוש


בהמשך לחשיפת 'בחדרי חרדים' על הישיבה שהתפוצצה ביום רביעי בין ח"כ בצלאל סמוטריץ לבכירים חרדים בנושא 'חוק החטיבה להתיישבות' ודרישת החרדים לשוויון בתקציבים לערים מעבר לקו הירוק, יוצא הבוקר (ו') סמוטריץ במתקפה חריפה כנגד דרישת החרדים, ואומר כי "מדובר בסחיטה באיומים".

את הדברים מפרסם הבוקר הפרשן הפוליטי זאב קם ב'מקור ראשון'. סמוטריץ' אמר עוד כי "נערכנו למתקפה גדולה מכיוון השמאל, וקיבלנו ירי דו־צדדי מתוך הקואליציה. הכול היה עניין של כסף. מדובר בסחיטה באיומים".

ח"כ סמוטריץ העביר את הטיפול במשבר עם החרדים ליו"ר מפלגתו השר נפתלי בנט. לטענת קם, בעקבות המשבר נעצרו במשרד החינוך תהליכים שונים שחשובים לנציגי הציבור החרדי. בבית היהודי הבטיחו לנקום ולתקוע בעתיד כל נושא שקשור לחרדים – בלימת חוקים, פגיעה בפעילות בוועדת הכספים, ועוד.

זו טעות אסטרטגית של 'הבית היהודי' להאשים את גפני בסחיטה סביב 'חוק החטיבה להתיישבות', שהוא אחד מחוקי משאבת הכספים של ההתנחלויות. כל מה שסתיו שפיר יודעת בנושא, גפני יודע פי עשר. מי שגר בבית מזכוכית, שלא יזרוק אבנים.

מלשכתו של גפני נמסר למקור ראשון בתגובה כי "הבית היהודי סוחט את המדינה בלי סוף, ומגלגל עיניים לשמיים. החטיבה להתיישבות מתקצבת רק יישובים של הציונות הדתית והגרעינים התורניים שלה.

"שאנשי הבית היהודי יבואו בטענות לעצמם כשהם מנסים להעביר את החוק בניגוד להחלטה בוועדת השרים לחקיקה. המדינה איננה שייכת לאנשי הבית היהודי. הם יעשו מה שהם שרוצים, ואנחנו נעמוד על המשמר".

פגישת הבכירים החרדים עם סמוטריץצילום: פגישת הבכירים החרדים עם סמוטריץ
פגישת הבכירים החרדים עם סמוטריץ

"אי שוויון בתקציב הערים החרדיות"
כזכור, לפי המידע שנחשף כאן ב'בחדרי חרדים', המפלגות החרדיות דורשות שוויון לתקציבים של החטיבה להתיישבות בין כך הערים בהתנחלויות.

לטענת החרדים קיים אי שוויון בקריטריונים לקבלת כספים מהחטיבה, גורם חרדי אף אומר כי - "הקריטריון כיום לקבל תמיכה הוא ישוב של עד 3500 תושבים, דבר שלא קיים בישובים ובערים החרדיות בהתנחלויות. אי השוויוניות חייבת להיפסק".

מנגד אומרים גורמים ב'בית היהודי' כי הדרישות של החרדים הן "כספים שאין מאיפה להביא אותם, אם החרדים רוצים שיוסיפו מהכספים הקואליציוניים שלהם".

ביום רביעי השבוע נערכה פגישה בכנסת בהשתתפות ח"כ בצלאל סמוטריץ, בה נכחו יגאל גרינוולד מנכ"ל 'החטיבה להתיישבות יהודית', ראשי הערים החרדיות מעבר לקו הירוק - ראש עיריית ביתר עילית מאיר רובינשטיין וראש עיריית מודיעין עילית יעקב גוטרמן, וכן יועצים פרלמנטריים מש"ס ויהדות התורה. כאמור, הפגישה התפוצצה מבלי שהצדדים הגיעו להסכמה.
גפני סמוטריץ' החטיבה להתיישבות הבית היהודי הקו הירוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד